ENF221 Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENF221
Ad Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye bilgisayarı, donanım bileşenlerini, temel bilgi teknolojisi kavramlarını ve uygulamalarını tanıtmak, işletim sistemi ile İnternet ve İnternet uygulamalarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve ofis programlarını (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları) giriş düzeyinde kullanabilmektir.

Dersin İçeriği

Bilgisayar ve donanım bileşenleri, İşletim Sistemleri, İnternet, Ofis Programları (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları)

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

https://enformatik.cu.edu.tr/cu/Dersler/compulsory-courses/temel-bilgi-teknolojileri-kullanimi sayfasında yer alan ders sunuları

Notlar

Osman Gürkan, Microsoft Office 2016, Nirvana Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayarı ve donanımlarını tanır.
ÖÇ02 İşletim sistemini etkin bir şekilde kullanarak dosyalama sistemi hakkında bilgi sahibi olur ve işletim sistemi ayarlarında gerekli değişiklikleri yapar.
ÖÇ03 İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır, internette etkili arama yapar, e-posta sistemlerindeki alanları tanır ve kötü amaçlı yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Metin editörü ile işlevsel dokümanlar oluşturur.
ÖÇ05 Sunu programı ile işlevsel sunular oluşturur.
ÖÇ06 Tablo işleme programı ile veri girişi yapar, bunları işleyerek sonuçlar üretir.
ÖÇ07 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve ayrıca alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayara giriş, tarihçesi, sınıflandırması. Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Bilgisayarın birimleri, yazılımlar. Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 İşletim Sistemlerine Giriş Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Microsoft Windows 7 İşletim Sisteminin kullanımı Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Dosya ve Klasör İşlemleri Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 İnternet ve uygulamaları. Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Kötü Amaçlı Yazılımlar Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Microsoft Word 2016 da yeni nesneler eklemek ve bunları düzenlemek Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Microsoft Word 2016 da belge düzenlemek Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Microsoft Excel 2016 da çalışma kitabı, çalışma sayfası, satır, sütun ve hücre kavramları ile bunlarla ilgili işlemler. Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Microsoft Excel 2016 da yeni nesneler eklemek ve sayfa yapısını değiştirmek. Grafikler ve formüller ile ilgili işlemler. Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
13 Microsoft PowerPoint 2016 da sunu, slayt, nesne kavramları ve bunlarla ilgili işlemler. Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Microsoft PowerPoint 2016 da yeni nesneler eklemek ve hareketli sunular hazırlamak Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - 1.Hafta Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - 2.Hafta Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS