Genel Bilgi
Kod | ENF221 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenciye bilgisayarı, donanım bileşenlerini, temel bilgi teknolojisi kavramlarını ve uygulamalarını tanıtmak, işletim sistemi ile İnternet ve İnternet uygulamalarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve ofis programlarını (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları) giriş düzeyinde kullanabilmektir.
Dersin İçeriği
Bilgisayar ve donanım bileşenleri, İşletim Sistemleri, İnternet, Ofis Programları (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://enformatik.cu.edu.tr/cu/Dersler/compulsory-courses/temel-bilgi-teknolojileri-kullanimi sayfasında yer alan ders sunuları
Notlar
Osman Gürkan, Microsoft Office 2016, Nirvana Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayarı ve donanımlarını tanır. |
ÖÇ02 | İşletim sistemini etkin bir şekilde kullanarak dosyalama sistemi hakkında bilgi sahibi olur ve işletim sistemi ayarlarında gerekli değişiklikleri yapar. |
ÖÇ03 | İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır, internette etkili arama yapar, e-posta sistemlerindeki alanları tanır ve kötü amaçlı yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Metin editörü ile işlevsel dokümanlar oluşturur. |
ÖÇ05 | Sunu programı ile işlevsel sunular oluşturur. |
ÖÇ06 | Tablo işleme programı ile veri girişi yapar, bunları işleyerek sonuçlar üretir. |
ÖÇ07 | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve ayrıca alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayara giriş, tarihçesi, sınıflandırması. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bilgisayarın birimleri, yazılımlar. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşletim Sistemlerine Giriş | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Microsoft Windows 7 İşletim Sisteminin kullanımı | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Dosya ve Klasör İşlemleri | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İnternet ve uygulamaları. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kötü Amaçlı Yazılımlar | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Microsoft Word 2016 da yeni nesneler eklemek ve bunları düzenlemek | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Microsoft Word 2016 da belge düzenlemek | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Microsoft Excel 2016 da çalışma kitabı, çalışma sayfası, satır, sütun ve hücre kavramları ile bunlarla ilgili işlemler. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Microsoft Excel 2016 da yeni nesneler eklemek ve sayfa yapısını değiştirmek. Grafikler ve formüller ile ilgili işlemler. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Microsoft PowerPoint 2016 da sunu, slayt, nesne kavramları ve bunlarla ilgili işlemler. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Microsoft PowerPoint 2016 da yeni nesneler eklemek ve hareketli sunular hazırlamak | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 1.Hafta | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 2.Hafta | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |