Genel Bilgi
Kod | HML434 |
Ad | İç Hastalıkları Hemşireliği(Intern) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-8 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İç hastalıkları hemşireliği ve hasta bakımı konusundaki koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemleri sağlık hizmetleri anlayışı içinde, klinik uygulama alanına aktarabilme, nitelikli hemşirelik bakımı verebilme bilgi ve becerisi kazandırır.
Dersin İçeriği
İç hastalıkları hemşireliği ve hasta bakımı konusundaki koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
HML 219 İç Hastalıkları Hemşireliği dersini almak ve başarılı olmak
Kaynaklar
İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı 2021
Notlar
İç Hastalıkları Hemşireliği Olgu Senaryolarıyla 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç hastalıkları ile ilgili kavramları tartışır (holistik bakım, anatomi, fizyoloji, sağlık, hastalık, çevre, hemşirelik) |
ÖÇ02 | Sistemlerle ilgili hastalıkların birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerini ve risklerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerini ve risklerini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinim ve risklerine uygun hemşirelik girişimlerini uygular |
ÖÇ06 | Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uyguladığı hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirir |
ÖÇ07 | Hemşirelik girişimlerini yerine getirirken teknik hemşirelik becerilerini kullanır. |
ÖÇ08 | Eleştirel ve Kritik düşünme becerilerini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Uygulamaya çıkılacak klinikler ve kaynakların tanıtılması | Ders içeriğinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kronik Hastalık Kavramı | Derse ilişkin kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Vaka Tartışması: Diabetli Hasta | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Vaka Tartışması: Kronik Böbrek Yetmezliği | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Vaka Tartışması: KOAH ve Astım | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Vaka Tartışması: Nörolojik Hasta Bakımı (MS) | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Vaka Tartışması: Hipertansiyon | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Vaka Tartışması: Akut Miyokard Enfarktüsü | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Vaka Tartışması: Lösemiler | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Vaka Tartışması: Anemiler | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Vaka Tartışması: Romatizmal Hastalıklar | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Vaka Tartışması: Siroz | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Vaka Tartışması: Organ Nakli | Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Değerlendirme | İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 27 | 27 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 54 | 54 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||
AKTS | 8 AKTS |