HML434 İç Hastalıkları Hemşireliği(Intern)

8 AKTS - 1-8 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML434
Ad İç Hastalıkları Hemşireliği(Intern)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-8 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

İç hastalıkları hemşireliği ve hasta bakımı konusundaki koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemleri sağlık hizmetleri anlayışı içinde, klinik uygulama alanına aktarabilme, nitelikli hemşirelik bakımı verebilme bilgi ve becerisi kazandırır.

Dersin İçeriği

İç hastalıkları hemşireliği ve hasta bakımı konusundaki koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemler.

Dersin Ön Koşulu

HML 219 İç Hastalıkları Hemşireliği dersini almak ve başarılı olmak

Kaynaklar

İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı 2021

Notlar

İç Hastalıkları Hemşireliği Olgu Senaryolarıyla 2021


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç hastalıkları ile ilgili kavramları tartışır (holistik bakım, anatomi, fizyoloji, sağlık, hastalık, çevre, hemşirelik)
ÖÇ02 Sistemlerle ilgili hastalıkların birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
ÖÇ03 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerini ve risklerini tanımlar.
ÖÇ04 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerini ve risklerini değerlendirir.
ÖÇ05 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinim ve risklerine uygun hemşirelik girişimlerini uygular
ÖÇ06 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uyguladığı hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirir
ÖÇ07 Hemşirelik girişimlerini yerine getirirken teknik hemşirelik becerilerini kullanır.
ÖÇ08 Eleştirel ve Kritik düşünme becerilerini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Uygulamaya çıkılacak klinikler ve kaynakların tanıtılması Ders içeriğinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kronik Hastalık Kavramı Derse ilişkin kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Vaka Tartışması: Diabetli Hasta Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Vaka Tartışması: Kronik Böbrek Yetmezliği Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Vaka Tartışması: KOAH ve Astım Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
6 Vaka Tartışması: Nörolojik Hasta Bakımı (MS) Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Vaka Tartışması: Hipertansiyon Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Vaka Tartışması: Akut Miyokard Enfarktüsü Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Vaka Tartışması: Lösemiler Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Vaka Tartışması: Anemiler Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Vaka Tartışması: Romatizmal Hastalıklar Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Vaka Tartışması: Siroz Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Vaka Tartışması: Organ Nakli Klinikte karşılaşılan vakaların sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Değerlendirme İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen tüm konuların tekrar gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 27 27
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 54 54
Toplam İş Yükü (Saat) 193
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,72
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 04:48