HMS472 Literatür tarama ve değerlendirme

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS472
Ad Literatür tarama ve değerlendirme
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye; hemşirelik alanında literatür tarama, makale inceleme ve sunum teknikleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere meslekleri ile ilgili literatüre ulaşmanın ve bu bilgileri bilimsel yöntemlerle derleyip sunma yolları öğretilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Makaleler Pubmed Google scholar

Notlar

İnternet Pubmed


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hemşirelik alanına özgü literatür ve veri tabanına ulaşır.
ÖÇ02 Alana özgü literatür ve veri kaynaklarını kullanır.
ÖÇ03 Hemşirelik alanına özgü bilimsel bilgiyi seçip gruplar.
ÖÇ04 Hemşirelik alanına özgü bilimsel bir makaleyi tartışır.
ÖÇ05 Sözel sunum hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Öğrencilerin çalışma gruplarının oluşturulması Öğrencilerin kütüphaneye kaynak taramaya gönderilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Bilimsel araştırma süreci Literatür tarama kaynakları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bilimsel makale türleri ve özellikleri Araştırma makalesi özellikleri Derleme makalesi özellikleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Bilimsel yazı kritiği Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kaynak yazımı ve gösterme biçimleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Grup çalışması- Ödev sunumu hazırlık çalışması (İnsan, Çevre, Sağlık ve Hemşirelik kavramları) 1 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Grup çalışması- Ödev sunumu hazırlık çalışması (İnsan, Çevre, Sağlık ve Hemşirelik kavramları) 2 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara sınav Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Grup çalışması- Ödev sunumu hazırlık çalışması (İnsan, Çevre, Sağlık ve Hemşirelik kavramları) 3 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Grup çalışması- Ödev sunumu hazırlık çalışması (İnsan, Çevre, Sağlık ve Hemşirelik kavramları) 4 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Çalışma sonuçlarının sunumu 1 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Çalışma sonuçlarının sunumu 2 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Çalışma sonuçlarının sunumu 3 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Çalışma sonuçlarının sunumu 4 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Dönem ödevinin teslim edilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl sonu sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS