ECF109 Eczacılığa Giriş ve Eczacılık Terminolojisi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF109
Ad Eczacılığa Giriş ve Eczacılık Terminolojisi
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı; öğrencilerin eczacılık mesleğinin tarihi,gelişimi, toplum ve insanlık açısından misyonu; modern ilacın, farmasötik dozaj formlarının, ilaç ve toksisitenin genel açıklaması, fakültedeki anabilim dallarının tanıtımı ve çalışma alanları, değişik anabilim dallarından eczacılıkta önemli konular, eczacılık mesleğinde kullanılan terimler, ön ekler, son ekler, reçete bilgisi ve farmakopeler hakkında da bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Eczacılık mesleğinin tarihi, gelişimi, toplum ve insanlık açısından misyonu, Farmasötik Dozaj Formları, İlaç ve toksisitenin genel açıklaması, Fakültedeki anabilim dallarının tanıtımı ve çalışma alanları, Değişik anabilim dallarından eczacılıkta önemli konular, Eczacılık mesleğinde kullanılan terimler ve Reçete bilgisi ve farmakopeler

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

1- Eczacılık Terminoloji Sözlüğü, TDK yayınları 2- Eczacılık Terminolojisi, Akev N., İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2008. 3- Farmasötik Teknolojiye Başlangıç, Geçgil Ş., Cihan matbacılık, 1991. 4- Eczacılık Tarihi, Dölen E., İstanbul,1995.

Notlar

1- Eczacılık Terminoloji Sözlüğü, TDK yayınları 2- Eczacılık Terminolojisi, Akev N., İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2008. 3- Farmasötik Teknolojiye Başlangıç, Geçgil Ş., Cihan matbacılık, 1991. 4- Eczacılık Tarihi, Dölen E., İstanbul,1995.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eczacılık mesleğinin tarihi, gelişimi, toplum ve insanlık açısından misyonu hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Farmasötik Dozaj Formlarını sıralar.
ÖÇ03 İlaç ve toksisitenin genel açıklamasını yapar.
ÖÇ04 Fakültedeki anabilim dallarının tanıtımı ve çalışma alanlarını açıklar.
ÖÇ05 Eczacılık mesleğinde kullanılan terimleri tanımlar.
ÖÇ06 Reçete bilgisi ve farmakopeleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eczacılık Eğitimine Giriş-Eğitim Öğretim, Organizasyon Şeması, Fakülte Tanıtımı, Anabilim Dallarının Tanıtımı Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Analitik Kimyaya Giriş Ve Temel Kavramlar Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eczacılık ve İlaç İle Tedavinin Tarihi Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Kimya ile ilgili Terminoloji Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Farmasötik Botanik'te Temel Kavramlar Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Farmakognozi Terminolojisi Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Reçete ve İlaç Terminolojisi Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Farmakoloji Terminolojisi Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Farmasötik Kimya-Medisinal Kimya Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Biyokimyada kullanılan temel terimler Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Farmasötik Dozaj Şekilleri Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Farmasötik Dozaj Şekillerinin Uygulama Yolları Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Klinik Eczacılık ve Farmasötik Bakım Kavramları Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Toksikolojik Kavramlar Kitaptan ilgili konunun okunması ve güncel literatürün taranması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS