ECS104 Sinema

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS104
Ad Sinema
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ


Dersin Amacı

İletişim ve Halkla ilişkiler uygulamaları açısından filmlerin değerlendirilmesi ve çözümlenmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bir Halkla ilişkiler ve İletişim aracı olarak filmlerin incelenmesini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

JAGTEN – THOMAS VINTERBERG Transnational blackface, neo-minstrelsy and the ‘French Eddie Murphy’ in Intouchables LIFE IS BEAUTIFUL: WHEN HUMOR CHALLENGES HISTORY

Notlar

Administrative Justice in the Wake of I, Daniel Blake Grave of the Fireflies and Japan’s Memories of World War II


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Filmlerin İletişim ve Halkla ilişkiler uygulamalarına etkisine yönelik değerlendirmeler yapar.
ÖÇ02 Filmlerin toplumsal etkilerine yönelik değerlendirmeler yapar
ÖÇ03 Yerel, ulusal ve uluslararası filmleri alanına özgü bir bakış açısıyla yorumlar.
ÖÇ04 Filmlerde yer alan örtülü mesajları ortaya çıkartabilir.
ÖÇ05 Filmlerin günümüze gelen süreçte yaşadığı değişim ve dönüşümleri tanımlar.
ÖÇ06 Filmler ve reklamcılık ilişkisini öğrenir.
ÖÇ07 Filmleri ideolojik açıdan inceleyip değerlendirir.
ÖÇ08 Film mesajlarına yönelik rasyonel düşünme yeteneği kazanır.
ÖÇ09 Film analizlerine disiplinler arası bir tarzla yaklaşır.
ÖÇ10 Filmler aracılığıyla nasıl bir toplumsal değişim yaratılmaya çalışıldığını öğrenir.
ÖÇ11 Filmler aracılığıyla kültürel emperyalizmin nasıl yayıldığı öğrenilir.
ÖÇ12 Bilimsel filmleri propaganda amacı taşıyan filmlerden ayırt edebilir
ÖÇ13 Filmleri ideolojik, siyasi ve kültürel açıdan analiz edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir İletişim aracı olarak filmler. Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bir Halkla ilişkiler aracı olarak filmler. Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Filmlerde yer alan örtülü mesajlar. Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Filmler aracılığıyla toplumsallaşma. Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Filmler ve Kültür Endüstrisi Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Film izleme motivasyonları Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Film incelemesi (Komedi filmleri) Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Film incelemesi (Belgesel filmler) Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Film incelemesi (Aile filmleri) Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Film incelemesi (Savaş filmleri) Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Film incelemesi (Romantik filmler) Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Film incelemesi (Animasyon filmleri) Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Film incelemesi (Tarihi filmler) Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Film incelemesi (Dram filmleri) Film izleme ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS