ECS220 Heterosiklik Kimya

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS220
Ad Heterosiklik Kimya
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. CEM YAMALI


Dersin Amacı

Heterohalkalı bileşiklerin temel isimlendirilme kuralları, temel sentez yöntemleri ve heterohalkalı bileşiklerin ilaç, doğa ve biyolojik sistemlerdeki temel rolünün önemini kavrar.

Dersin İçeriği

Heterohalkalı bileşiklerin sistematik adlandırılmaları, sınıflandırılması, tepkimeleri, ve sentezi

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Heterohalkalı bileşikler Prof Dr Aİkizler Bir Bakışta Heterosiklik Kimya Joule ve Mills

Notlar

Ders Sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci heterohalkalı sistemler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Öğrenci ilaç moleküllerindeki heterosiklik halkalar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Öğrenci heterohalkalı bileşiklerin kimyasal davranışlarını kavrar.
ÖÇ04 Öğrenci ilaç ve diğer biyokimyasal sistemlerde bulunan heterohalkalı bileşiklerin sentez stratejisini kavrar.
ÖÇ05 Öğrenci ilaçların ve heterosiklik bileşiklerin sentezinde kullanılan önemli isim tepkimeleri hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Heterosiklik bileşiklere giriş, yapıları, ve isimlendirilmeleri -1 Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Heterosiklik bileşiklere giriş, yapıları, ve isimlendirilmeleri -2 Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Altı üyeli heterosiklik bileşikler: Piridin ve türevlerinin yapıları, sentezi ve reaksiyonları Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Altı üyeli heterosiklik bileşikler: Kinolin ve türevlerinin yapıları ve sentezi Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Altı üyeli heterosiklik bileşikler: Diazin, triazin ve tetrazin yapıları Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Diğer altı üyeli heterosiklik bileşikler Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Genel Tekrar Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders kitapları ve internet kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Beş üyeli heterosiklik bileşikler: Pirol türevlerinin sentezi ve tepkimeleri Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Beş üyeli heterosiklik bileşikler: Furan ve tiyofen türevlerinin sentezi ve tepkimeleri Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Beş üyeli heterosiklik bileşikler: Diazol türevlerinin sentezi ve tepkimeleri Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Beş üyeli heterosiklik bileşikler: Oksazol ve tiyazol türevlerinin sentezi ve tepkimeleri Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Diğer beş üyeli heterosiklik bileşiklerin incelenmesi Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 İlaç tasarımı ve sentezinde heterosiklik sistemler ve önemi-1 Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 İlaç tasarımı ve sentezinde heterosiklik sistemler ve önemi-2 Ders kaynaklarından ilgili konuya çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitapları ve internet kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitapları ve internet kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS