ECS537 İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS537
Ad İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemler
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK


Dersin Amacı

Öğrencilere modern partiküler terapötik sistemlerin tanıtımı, ilaç kullanım yolları ve bu sistemlerin geliştirilme nedenlerinin, biyopolimerlerin modern partiküler terapötik sistem tasarımındaki öneminin aktarılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

mikro ve nanopartiküler sistemlerin, mikro ve nanopartiküler sistemlerin özelliklerinin ve öneminin tartışılması, bu sistemlerin üretimleri ve karakterizasyonları konusunda detaylı bilgiler içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Gürsoy A., Farmasötik Nanoteknoloji, Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayınları, İstanbul, 2012.

Notlar

Gürsoy A., Farmasötik Nanoteknoloji, Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayınları, İstanbul, 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemleri tanımlar.
ÖÇ02 İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemleri sınıflandırır.
ÖÇ03 İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerde kullanılan polimerleri tanımlar.
ÖÇ04 İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerde kullanılan polimerlerin çalışma mekanizmalarını bilir.
ÖÇ05 İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerde yapılan karakterizasyonları sıralar.
ÖÇ06 İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerde yapılan stabilite çalışmalarını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemleri tanımlanması İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerin sınıflandırılması İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Polimerler İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Polimerler 2 İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Polimerik Nanopartiküller İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 Katı Lipit Partiküller İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
7 Mikroküreler İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Veziküler sistemler İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
10 Akciğere Uygulanan Sistemler İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
11 Kanser Tedavisinde Kullanılan Partiküler Sistemler İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Yeni İlaç Taşıyıcı Sistemler İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 Hedeflendirilmiş İlaç Taşıyıcı Sistemler İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
14 Partiküler sistemlerde karakterizasyon İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
15 Partiküler sistemlerde kararlılık İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS