ALMZ105 Sözlü İletişim Becerileri 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ105
Ad Sözlü İletişim Becerileri 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alman dilinde özgün ifadeleri anlayabilme ve bunları cevaplandırabilme.

Dersin İçeriği

Açıklama, karşılaştırma, neden-sonuç ilişkisi içeren çeşitli türlerde ve güncel yaşamın konularına göre konuşabilme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Engel, U., Vogel, I. (Hrsg.) (1972). Sprache, Sprecher, Sprechen (Band 8). Mannheim: Verlag Gunter Narr. Kraemer, W. (1998). So lügt man mit Statistik. Frankfurt/Main; New York: Campus Verlag GmbH. Melde, W. (1987). Zur Integration von Landeskunde und Kommunikation im Fremdspracheunterricht. Tübingen: Gunter Narr Verlag. Porzig, W. (1993). Das Wunder der Sprache. Tübingen und Basel: A. Franke Verlag.

Notlar

İletişim türleri (sözlü, yazılı, jest-mimik) ve işlenecek konularla ilintili makalelerin dağıtımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendisini günlük yaşamda ihtiyaçlarını giderecek ölçüde ifade eder.
ÖÇ02 Hayallerini, isteklerini Almanca olarak ifade eder.
ÖÇ03 Yaşam koşulları hakkında düşündüklerini ifade eder.
ÖÇ04 Tablolar ve istatistikler hakkında yorum yapar.
ÖÇ05 Siyaset, Sanat ve Spor hakkında tartışır.
ÖÇ06 Çok kültürlü ortamda birlikte yaşamanın avantajlarını aktarır.
ÖÇ07 Geleceği hakkında ayrıntılı bilgi verir.
ÖÇ08 İçme suyunun dünyadaki ve ülkesindeki önemi hakkında fikir yürütür.
ÖÇ09 İş yaşamı ve işsizlik konusunda yorum yapar.
ÖÇ10 Özlem duyduğu konuları farklı açılardan anlatır.
ÖÇ11 Birden fazla yabancı dil konuşmanın insanları bir araya getirebileceğini kavrar.
ÖÇ12 Teknolojinin olumlu ve olumsuz yönlerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, amaç ve kapsamı. Derse yönelik genel bir araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Şiddet üzerine konuşabilme. Şiddet konusunda ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
3 Avrupa birliği ile veya Avrupa birliği olmadan yaşamak İlgili konunun ön araştırması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Sınıf ortamında çok ulusluluk Çok ulusluluk konusunda ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Dünya nüfusu gittikçe artmaktadır İlgili konuda ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Çok kültürlü ortamda birlikte yaşamak Kültür ve çok kültürlülük konusunu araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
7 Geleceğimi şu biçimde hayal ediyorum Gelecek planlaması yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Gıda olarak içme suyunun iktidar olarak kullanılması Suyun önemi hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Genç ve dinamik, ama işsiz bir toplum. İş ve işsizlik konusunda ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
11 Özlemim İlgili konuda hazırlık yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
12 Yabancı dil konuşmak insanları birleştirir Yabancı dil konusunda ön hazırlık yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Dünyayı saran internet ağında tutsak olmak İnternet hakkında bilgi toplamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
14 Oyun bağımlılığı İlgili konunun ön araştırmasını yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Mobbing ve zorbalık Genel ve iş yaşamında mobbing ve zorbalık konusunda ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:31