Genel Bilgi
Kod | ALMZ107 |
Ad | Yazma Becerileri 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin fikirlerini yazıya dökmeyi ve bu fikirlerini nasıl destekleyeceklerini, dış kaynaktan bir bilgiyi nasıl aktaracaklarını, başka bir şekilde nasıl ifade edeceklerini ve özetleyeceklerini ve bu bilgiyi yazdıkları metne nasıl entegre edeceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler farklı metin türlerinin nasıl yazılacağını, fikirlerini yazıya dökmeyi ve bu fikirlerini nasıl destekleyeceklerini öğrenecekler. Özellikle tartışma metni, resim tasvir etme, bir konu hakkında özet yazma türlerini öğrenmiş olurlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ayten Genç (1997). Schreibtechniken. Ankara: Hacettepe Taş Verlag
Notlar
Girgensohn, Katrin/Sennewald, Nadja (2012): Schreiben lehren, Schreiben lernen. Eine Einführung. Darmstadt: WBG.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Paragraf yazmaya hazırlık olarak noktalama işaretleri ve büyük, küçük harf kullanımlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Tez yazımı için gerekli cümle yapılarının farkındalığına varır. |
ÖÇ03 | Destek cümle yapılarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Paragraf yazım tekniklerini kullanır. |
ÖÇ05 | Bağlaçlar ve geçiş sözcüklerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Tutarlı paragraflar oluşturma konusunda kendini geliştir. |
ÖÇ07 | Paragrafları sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltir. |
ÖÇ08 | Paragraftan makaleye geçiş yaparak makale yazmanın temel becerilerini geliştirir. |
ÖÇ09 | Farklı yapı ve sözcükler kullanarak, bir cümleyi başka bir şekilde ifade eder. |
ÖÇ10 | Bir paragrafı özetler. |
ÖÇ11 | Bir makaleyi sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltir. |
ÖÇ12 | Bilgi kaynaklarından aktarım yapar. |
ÖÇ13 | Bir makaleyi bilimsel açıdan düzenler. |
ÖÇ14 | Bir bilimsel çalışmayı sözlüksel, yapısal ve biçimsel açıdan düzeltir. |
ÖÇ15 | Bir araştırma makalesi yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yazma Becerilerinin dil öğretimindeki yeri açıklanır ve dil öğrenimine katkısı tartışılır | İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Tasvir tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Tasvir tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmalarının incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Anlatım tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi, ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Anlatım tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmalarının incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Karşılaştırma tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Karşılaştırma tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmaların incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Bildiri/Haber tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Bildiri/Haber tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmaların incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Özet tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Özet tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmaların incelenmesi | İlgili ünitenin okunup hazırlıklı gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Tartışma tekniğinin öğrenimi ve örneklerin incelenmesi | İlgili konunu gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Tartışma tekniğinin öğrenimi ve öğrenci çalışmalarının incelenmesi | İlgili ünitenin alıştırmalarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Kompozisyon yazarak dönem boyunca öğrenilen yazma tekniklerini harmanlayıp, çalışmaların incelenmesi | Dönem boyunca öğrenilenleri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |