ALMS103 Çeviri Alıştırmaları

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS103
Ad Çeviri Alıştırmaları
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HALİME BALCI


Dersin Amacı

Temel düzeyde Çeviri Edimi kazandırma

Dersin İçeriği

Almancadan Türkçeye ve Türkçeden Almancaya temel seviyede cümle çevirisi yapma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Michael Hotz, Friedrich Maier: Texte und Übungen.

Notlar

Die DaZ-Wort-Bild-Karten: In der Schule: Wortschatzkarten mit Übersetzungen in Arabisch, Russisch, Türkisch und Rumänisch (1. bis 4. Klasse) (Deutsch als Zweitsprache syst. fördern - GS) von Klara Kirschbaum und Luise Welfenstein | 2017


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çeviri yoluyla Almancayla ilgili temel kavramları kavrar
ÖÇ02 Dilbilgisi dersinde edindiği bilgileri çeviride kullanır
ÖÇ03 Diğer derslerde edindiği bilgileri çeviri yoluyla pekiştirir
ÖÇ04 Çeviri alıştırmaları sayesinde sözcük dağarcığını geliştirir
ÖÇ05 Çeviri alıştırmaları sayesinde dilsel becerilerini geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çeviri hakkında genel bilgi Serbest Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Almancadan Türkçeye cümle çevirisi örnekleri Ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
3 Türkçeden Almancaya cümle çevirisi örnekleri Kütüphanede çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Almancadan Türkçeye temel cümle çevirileri Basit cümleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Türkçeden Almancaya temel cümle çevirileri Bireyse araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Almancadan Türkçeye internet haber sitelerinden seçilmiş temel cümle çevirileri İsim cümleleri örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Türkçeden Almancaya internet haber sitelerinden seçilmiş temel cümle çevirileri Örnekler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Örnek cümleler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Almancadan Türkçeye yan cümle çevirileri Çeviri örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Türkçeden Almancaya yan cümle çevirileri Webde araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Zaman bildiren yan cümlelerin çevirisi Webde örnek arama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Als, Wenn, Wahrend vb. gibi en çok kullanılan zaman cümleleri çevirisi İnternet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Sebep bildiren yan cümlelerin çevirisi Ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Weil, Da, Denn, Deswegen vb. gibi en çok kullanılan sebep cümleleri çevirisi Evde çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Şart cümleleri çevirisi Sınıf arkadaşlarıyla çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Her türlü kaynak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS