Genel Bilgi
Kod | ALMS103 |
Ad | Çeviri Alıştırmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HALİME BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HALİME BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel düzeyde Çeviri Edimi kazandırma
Dersin İçeriği
Almancadan Türkçeye ve Türkçeden Almancaya temel seviyede cümle çevirisi yapma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Michael Hotz, Friedrich Maier: Texte und Übungen.
Notlar
Die DaZ-Wort-Bild-Karten: In der Schule: Wortschatzkarten mit Übersetzungen in Arabisch, Russisch, Türkisch und Rumänisch (1. bis 4. Klasse) (Deutsch als Zweitsprache syst. fördern - GS) von Klara Kirschbaum und Luise Welfenstein | 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeviri yoluyla Almancayla ilgili temel kavramları kavrar |
ÖÇ02 | Dilbilgisi dersinde edindiği bilgileri çeviride kullanır |
ÖÇ03 | Diğer derslerde edindiği bilgileri çeviri yoluyla pekiştirir |
ÖÇ04 | Çeviri alıştırmaları sayesinde sözcük dağarcığını geliştirir |
ÖÇ05 | Çeviri alıştırmaları sayesinde dilsel becerilerini geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çeviri hakkında genel bilgi | Serbest | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Almancadan Türkçeye cümle çevirisi örnekleri | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Türkçeden Almancaya cümle çevirisi örnekleri | Kütüphanede çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Almancadan Türkçeye temel cümle çevirileri | Basit cümleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Türkçeden Almancaya temel cümle çevirileri | Bireyse araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Almancadan Türkçeye internet haber sitelerinden seçilmiş temel cümle çevirileri | İsim cümleleri örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Türkçeden Almancaya internet haber sitelerinden seçilmiş temel cümle çevirileri | Örnekler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Örnek cümleler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Almancadan Türkçeye yan cümle çevirileri | Çeviri örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Türkçeden Almancaya yan cümle çevirileri | Webde araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Zaman bildiren yan cümlelerin çevirisi | Webde örnek arama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Als, Wenn, Wahrend vb. gibi en çok kullanılan zaman cümleleri çevirisi | İnternet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Sebep bildiren yan cümlelerin çevirisi | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Weil, Da, Denn, Deswegen vb. gibi en çok kullanılan sebep cümleleri çevirisi | Evde çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Şart cümleleri çevirisi | Sınıf arkadaşlarıyla çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Her türlü kaynak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |