Genel Bilgi
Kod | ALMS201 |
Ad | Karşılaştırmalı Dilbilgisi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkçe ve Almanca arasındaki farkların ve benzerliklerin görülmesi
Dersin İçeriği
Almanca ve Türkçedeki kelime türlerinin ve işlevlerinin karşılaştırılarak ortak ve farklı yönlerinin saptanması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Balcı, Tahir: Grundzüge der türkisch-deutschen Kontrastiven Grammatik
Notlar
Uslu, Zeki: Türkçe-Almanca Karşılaştırmalı Temel Dilbilgisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Alman Dili Eğitiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, Karşılaştırmalı Dilbilgisinin Almanca öğretimindeki önemini ve bununla ilgili temel kavram ve ilkeleri anlar ve açıklar. |
ÖÇ03 | Türkçe ve Almanca sözcük ve dilbilgisi kategorilerini karşılaştırıp benzerlikleri görür |
ÖÇ04 | Türkçe ve Almanca sözcük ve dilbilgisi kategorileri karşılaştırılır |
ÖÇ05 | Öğrenci Almanca ve Türkçe arasındaki farklılıklardan ve benzerliklerden hareket ederek öğrenme sorunlarını tahmin eder ve önlemler geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Dilbilgisi nedir | Evde bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karşılaştırmalı dilbilgisinin tarihi | Study with friends | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Karşılaştırmalı dilbilgisi nasıl ortaya çıktı | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Almancada ve Türkçede fiiller | Sınıf arkadaşlarıyla kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Almancada ve Türkçede isimler | Kütüphanede çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tekil-çoğul kategorileri | Gazete metinlerinde örnek arama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İsim çekimleri | İnternetten kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Kütüphanede grup çalışması ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Türkçede ve Almancada sıfatlar | Örnek gazete metinleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Türkçede ve Almancada sıfatların çekimi | Eserlerde örnek arama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Türkçede ve Almancada sıfatların morfolojik özellikleri | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Türkçede ve Almancada zarflar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Türkçede ve Almancada bağlaçlar | Örnek soru oluşturabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Türkçede ve Almancada ilgeçler | Tiyatro metinlerinden örnek arama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Türkçede ve Almancada aktarım hataları | Dağıtılan soruları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphanede grup çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |