ALMS204 Karşılaştırmalı Ülkebilgisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS204
Ad Karşılaştırmalı Ülkebilgisi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK


Dersin Amacı

Karşı ülkenin insanlarını, davranışlarını ve kültürlerini öğrenmek esastır.

Dersin İçeriği

Ülke bilgisi adı altında karşı ülkenin coğrafi, politik, sosyal ve kültürel konumunun öğrenilmesi ve bilinmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tatsachen über Deutschland(2018). Aktualisierte Ausgabe.

Notlar

Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almanya'nın eğitim sistemini tanır.
ÖÇ02 Öğrenci Almanya'nın ekonomi sistemini tanır.
ÖÇ03 Öğrenci Almanya'nın siyasi sistemini bilir
ÖÇ04 Öğrenci Almanya'nın tarihini bilir
ÖÇ05 Öğrenci Almanya'nın ekonomisini, eğitimini, siyasetini ve tarihini Türkiye'nin ekonomisiyle, siyasetiyle, eğitimiyle ve tarihiyle karşılaştırarak aradaki benzerlikleri ve farkılıkları anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nüfus ve toprak bakımından Türkiye - Almanya karşılaştırması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eğitim Sistemlerini karşılaştırılması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sağlık sistemi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Sanayii Sözlü anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Sanayii gelişimi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Bayramlar - Yeme kültürü Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Her iki ülkenin tatil alışkanlıkları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Bireysel çalışma, kütüphane çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Almanya'nın ve Türkiye'nin genel tarihi Sözlü Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 I. Dünya Savaşı gerekçeleri ve tarihi Sözlü Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Almanya'ya göçün tarihi gelişimi Sözlü Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Coğrafya - İklim ve trafik Sözlü Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Alman ve Türk Edebiyatlarının karşılaştırılması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Boş zaman değerlendirmesi Sözlü Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme Sözlü Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma, kütüphane çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS