SNFZ201 İlkokulda Drama

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFZ201
Ad İlkokulda Drama
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZLEM KAF


Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına eğitimde dramanın ne olduğu ve ilkokulda dersler içerisinde dramadan nasıl yararlanacakları konusunda bilgi vermektir. Buna ek olarak bireyin kendini ve çevresini tanımasına yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Eğitimde dramanın ne olduğunu açıklama, ilişkili diğer kavramlarla (psiko drama, yaratıcı drama, drama-oyun, vb.) farklarını ortaya koyma,çocuklarla dramanın tarihçesi, eğitimde dramanın yapılandırılması ve aşamaları, yaş grupları ve uygulama alanlarına göre eğitimde drama, eğitimde dramanın ortamı, öğretmen nitelikleri, eğitimde drama teknikleri, değerlendirme, eğitimde dramanın kullanımına ilişkin örnekler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Adıgüzel,Ö. (2017). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları

Notlar

Üstündağ, T. (2003). Yaratıcı drama öğretmeninin günlüğü (5. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkokulda drama etkinliklerinde dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar
ÖÇ02 İlkokulda dramada çocukların role girişini kolaylaştıran teknikleri açıklar
ÖÇ03 Eğitimde dramanın aşamalarını yapılandırır
ÖÇ04 Eğitimde drama etkinliklerini farklı konu alanlarını dikkate alarak planlar
ÖÇ05 Dramada kullanılan belli başlı teknikleri açıklar
ÖÇ06 Grupla çalışmaya istekli oluş
ÖÇ07 Kendi özelliklerinin farkında oluş


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 1
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 1
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 3
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 2
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 5
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. 3
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması
2 Isınma ve Hazırlık Etkinlikleri Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması
3 Sürece Hazırlık Etkinlikleri Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Duyulara Yönelik Çalışmalar Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması
5 Fotoğraftan doğaçlama Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma
6 Nesnelerden Doğaçlama Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma
7 Yazınsal Türler ve yaratıcı drama ilişkisi (masal, şiir, öykü) Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma
8 Ara Sınav ürün dosyasının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Plastik Sanatlar ve Yaratıcı Drama Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Müzik, Ritim, Dans, Devinim ve Yaratıcı Drama Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma
11 Türkçe Ders Planı Örneği Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma
12 Matematik Ders Planı Örneği Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma
13 Hayat Bilgisi Ders Planı Örneği Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap
14 Bireysel Ders Planı Hazırlama Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Drama planlarının ve dönemin değerlendirilmesi döneme ilişkin değerlendirme raporu yazma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS