G406 Gıda Mühendisliğinde İşyeri Eğitimi (GMİS)

30 AKTS - 5-20 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 15 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod G406
Ad Gıda Mühendisliğinde İşyeri Eğitimi (GMİS)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 5-20 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 30 AKTS
Yerel Kredi 15 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERKAN SELLİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SERKAN SELLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Gıda Mühendisliğinde Sanayi Uygulamaları

Dersin İçeriği

Gıda Sanayinde Tecrübe kazanımı

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

YOK

Notlar

Gıda Mühendisliğinde Sanayi Uygulamaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanayide deneyim elde etme
ÖÇ02 Sanayide deneyim elde etme1
ÖÇ03 Sanayide deneyim elde etme2
ÖÇ04 Sanayide deneyim elde etme3
ÖÇ05 Sanayide deneyim elde etme4
ÖÇ06 Sanayide deneyim elde etme5
ÖÇ07 Sanayide deneyim elde etme6
ÖÇ08 Sanayide deneyim elde etme7
ÖÇ09 Sanayide deneyim elde etme8
ÖÇ10 Sanayide deneyim elde etme9
ÖÇ11 Sanayide deneyim elde etme10
ÖÇ12 Sanayide deneyim elde etme11
ÖÇ13 Sanayide deneyim elde etme12
ÖÇ14 Sanayide deneyim elde etme13
ÖÇ15 Sanayide deneyim elde etme14


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
2 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları1 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
3 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları2 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
4 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları3 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları4 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları5 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları6 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ödev sunum Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları7 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları8 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları9 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
12 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları10 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları11 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
14 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları12 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları13 Sanayi notları Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev Sunum Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans Dğerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 40 560
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 13 182
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 750
Toplam İş Yükü / 25 (s) 30,00
AKTS 30 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 04:39