Genel Bilgi
Kod | G406 |
Ad | Gıda Mühendisliğinde İşyeri Eğitimi (GMİS) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-20 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 30 AKTS |
Yerel Kredi | 15 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERKAN SELLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERKAN SELLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gıda Mühendisliğinde Sanayi Uygulamaları
Dersin İçeriği
Gıda Sanayinde Tecrübe kazanımı
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
YOK
Notlar
Gıda Mühendisliğinde Sanayi Uygulamaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanayide deneyim elde etme |
ÖÇ02 | Sanayide deneyim elde etme1 |
ÖÇ03 | Sanayide deneyim elde etme2 |
ÖÇ04 | Sanayide deneyim elde etme3 |
ÖÇ05 | Sanayide deneyim elde etme4 |
ÖÇ06 | Sanayide deneyim elde etme5 |
ÖÇ07 | Sanayide deneyim elde etme6 |
ÖÇ08 | Sanayide deneyim elde etme7 |
ÖÇ09 | Sanayide deneyim elde etme8 |
ÖÇ10 | Sanayide deneyim elde etme9 |
ÖÇ11 | Sanayide deneyim elde etme10 |
ÖÇ12 | Sanayide deneyim elde etme11 |
ÖÇ13 | Sanayide deneyim elde etme12 |
ÖÇ14 | Sanayide deneyim elde etme13 |
ÖÇ15 | Sanayide deneyim elde etme14 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları1 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları2 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları3 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları4 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları5 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları6 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ödev sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları7 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları8 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları9 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları10 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları11 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları12 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları13 | Sanayi notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev Sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans Dğerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 40 | 560 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 13 | 182 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 750 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 30,00 | ||
AKTS | 30 AKTS |