P303 Çevresel Etki Değerlendirme

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P303
Ad Çevresel Etki Değerlendirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER YÜCEL
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

ÇED raporlarının hazırlanmasındaki tüm süreçlerde ve ÇED mevzuatında bilgi ve beceri sahibi olmak.

Dersin İçeriği

ÇED ile ilgili yapılan çalışmalar, ÇED Yönetmeliğinin uygulanması olanakları ve bir ÇED Raporu hazırlama çalışması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yücel, M. 2018. Çevresel Etki Değerlendirmesi. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel yayın No.310. Ders Kitapları yayın No.A-94, Adana

Notlar

Çok sayıda yerli ve yabancı kaynak vardır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ÇEDin Dünyada değişik ülkelerdeki tarihsel gelişimi öğrenir.
ÖÇ02 ÇEDin Türkiyedeki tarihsel gelişimini öğrenir ve sorunları tartışır.
ÖÇ03 Planlanan herhangi bir faaliyetin çevresel etkilerini irdeler ve değerlendirir.
ÖÇ04 ÇED mevzuatındaki ilgili hükümleri uygular
ÖÇ05 ÇED raporlarının hazırlanma ve değerlendirme süreçlerine herhangi bir paydaş olarak aktif bir şekilde katılır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Kaynak tanıtımı, ÇED nedir Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 ÇEDin Dünyada tarihsel gelişimi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 ÇEDin Türkiyede tarihsel gelişimi (II) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türkiyede yapılan ÇED çalışmaları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Stratejik Çevresel Değerlendirme Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 ÇED Yönetmeliği, Amaç, kapsam, dayanak, tanımlar, yetki Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 ÇED Yönetmeliği, ÇEDe tabi projeler ÇED sürecinin başlaması, Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Ara sınava kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ÇED Yönetmeliği, Halkın katılımı, komisyonlar ve görevleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 ÇED Yönetmeliği, Seçme, Eleme Kriterleri uygulama yöntemi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 ÇED Yönetmeliği, ÇED uygulanacak projeler ÇED genel ve özel formatları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 ÇED Yeterlik Belgesi Tebliğ Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 ÇEDde değerlendirme yöntemlerinin tartışılması Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 ÇEDde değerlendirme yöntemlerinin tartışılması (II) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 ÇED Senaryosu tartışması Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yılsonu sınavı Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yılsonu sınavı Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:15