MU404 Mesleki Projelendirme

1 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MU404
Ad Mesleki Projelendirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 1 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. HALİL DUYMUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, bir öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerilerini geliştirmektir

Dersin İçeriği

Öğrencinin eğilimine göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders anlatımı için çok sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.

Notlar

Ders anlatımı için çok sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirir.
ÖÇ02 Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyar.
ÖÇ03 Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanır.
ÖÇ04 Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunur.
ÖÇ05 Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirir.
ÖÇ06 Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencinin ilgili öğretim elemanı ile konusunu seçmesi Proje örneklerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Öğrencinin ilgili öğretim üye ve/veya yardımcısı ile konu hakkında bilgilenme, içerik ve zamanlama çalışmaları Proje örneklerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
3 Konunun içerik, kaynak kullanımı ve raporda bulunması gereken unsurlarla ilgili çalışmalar Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap
4 Belirlenen konulara yönelik literatürdeki örnek çalışmaların irdelenmesi Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 (2) Belirlenen konulara yönelik literatürdeki örnek çalışmaların irdelenmesi Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 (1) Raporun ve eklerinin yazım-çizim aşamaları; rapor konu başlıklarının içeriklerinin netleştirilmesi Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Raporun ve eklerinin yazım-çizim aşamaları; rapor konu başlıklarının içeriklerinin netleştirilmesi Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ara teslime yönelik düzenleme yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kaynak, resim ve şekillerin seçimi, sunum yöntemleri üzerinde çalışmalar Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
10 Kaynak, resim ve şekillerin seçimi, sunum yöntemleri üzerinde çalışmalar (2) Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
11 Yazım kontrolü ve genel tartışmalar Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
12 Yazım kontrolü ve genel tartışmalar (2) Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Baskı alınması ve ciltleme işleminin yapılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
14 Raporun ekleri ile birlikte teslimi Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Düzeltme Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-Bütünleme Final sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 22
Toplam İş Yükü / 25 (s) ,88
AKTS 1 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:39