Genel Bilgi
Kod | MU404 |
Ad | Mesleki Projelendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. HALİL DUYMUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, bir öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerilerini geliştirmektir
Dersin İçeriği
Öğrencinin eğilimine göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders anlatımı için çok sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.
Notlar
Ders anlatımı için çok sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirir. |
ÖÇ02 | Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyar. |
ÖÇ03 | Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanır. |
ÖÇ04 | Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunur. |
ÖÇ05 | Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirir. |
ÖÇ06 | Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin ilgili öğretim elemanı ile konusunu seçmesi | Proje örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Öğrencinin ilgili öğretim üye ve/veya yardımcısı ile konu hakkında bilgilenme, içerik ve zamanlama çalışmaları | Proje örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Konunun içerik, kaynak kullanımı ve raporda bulunması gereken unsurlarla ilgili çalışmalar | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap |
4 | Belirlenen konulara yönelik literatürdeki örnek çalışmaların irdelenmesi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
5 | (2) Belirlenen konulara yönelik literatürdeki örnek çalışmaların irdelenmesi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | (1) Raporun ve eklerinin yazım-çizim aşamaları; rapor konu başlıklarının içeriklerinin netleştirilmesi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Raporun ve eklerinin yazım-çizim aşamaları; rapor konu başlıklarının içeriklerinin netleştirilmesi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ara teslime yönelik düzenleme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kaynak, resim ve şekillerin seçimi, sunum yöntemleri üzerinde çalışmalar | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
10 | Kaynak, resim ve şekillerin seçimi, sunum yöntemleri üzerinde çalışmalar (2) | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
11 | Yazım kontrolü ve genel tartışmalar | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Yazım kontrolü ve genel tartışmalar (2) | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Baskı alınması ve ciltleme işleminin yapılması | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Raporun ekleri ile birlikte teslimi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Düzeltme | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-Bütünleme | Final sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 22 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | ,88 | ||
AKTS | 1 AKTS |