Genel Bilgi
Kod | JS313 |
Ad | Resifal Ortamlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AHMET CAN AKINCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET CAN AKINCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Resiflerin jeolojik oluşumunu, dağılımını, sınıflandırılmasını ve ekonomik değerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Resif ve sınıflandırılması, resifal organizma, organizmanın çevre dağılımı, resiflerin morfolojisi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafında sağlanacak elektronik ortamda ders notları.
Notlar
RESİFLER: GENEL KARAKTERLERİ, FASİYESLERÎ, EVRİMİ VE EKONOMİK ÖNEMİ (Tuzcu ve KARABIYDCOÖLU makale)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Resifleri ve oluşum koşullarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Resiflerin sınıflandırılmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Resif oluşturan organizmaları öğrenir. |
ÖÇ04 | Organizmaların çevresel dağılımını öğrenir. |
ÖÇ05 | Resiflerin morfolojisini öğrenir. |
ÖÇ06 | Resif ortamının bölgelerini ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Resifal ortamın evrimini ve gelişimini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Resifler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Resif tanımında kullanılan terimler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Resif yapan organizmalar (Mercanlar-Hydrozoalar-Algler) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Resif yapan organizmalar (Foraminiferler- Stramatoporoidler-Süngerler-Bryozoalar) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Resif yapan organizmalar (Serpulid Kurtçukları-Mollusklar-Brakiyopodlar-Ekinodermler) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Resiflerin dağılımını etkileyen faktörler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Resiflerin ortamsal dağılımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Arasınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Resiflerin sınıflandırılması (Bileşim ve şekle dayalı sınıflandırma) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Resiflerin sınıflandırılması (Kenar tipleri ve fasiyes dağılımına dayalı sınıflandırma) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Resif gelişiminin dinamiği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Organizmaların ortamsal dağılımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Resif morfolojisi ve kuşaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Resif karmaşığının gelişimi ve resiflerin ekonomik jeolojisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Güncel ve eski resiflerin doğası ve evrimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |