Genel Bilgi
Kod | JS318 |
Ad | Mühendislik Projelerinde Deprem ve Aktif Fay Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Deprem riski olan ve Aktif fay zonlarında yer alan bölgelerde karşılaşılan mühendislik sorunlarını incelemeyi öğretmek.
Dersin İçeriği
Deprem ve aktif fay gibi sismik kaynakların meydana getirdiği mühendislik hasarlar ve bunların jeoteknik açıdan incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Lisan eğitimi alıyor olmak
Kaynaklar
Ders Notu-1
Notlar
Ders Notu-1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deprem olgusu ve yarattığı sismik etki hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Aktif fay kavramı ve mühendislikteki yerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Deprem ve aktif fayların mühendislik uygulamalarında oluşturdukları etkileri inceler. |
ÖÇ04 | Sisimisite ile zemin davranışı arasındaki ilişkiyi inceler. |
ÖÇ05 | Aktif fayların oluşturduğu sismisite ve yapısal deformasyonu kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aktif fay olgusu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Aktif fayları belirme ölçütleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Deprem türleri, Türkiyedeki aktif fay zonları ve ana deprem bölgeleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Depremi oluşturan mekanizmalar ve özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Deprem dalgaları ve meydana getirdiği deformasyon türleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Deprem sırasında oluşan fiziksel süreçler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Deprem dalgaları kullanılarak deprem kaynaklarının ve odak noktalarının bulunması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Arasınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Depremlerin meydana getirdiği yapısal hasar türleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Yapılarda meydana gelen hasarın değerlendirmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Eşşiddet haritalarının hazırlanması yorumu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Aktif fay zonlarında meydana gelen jeoteknik sorunlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Deprem sırasında ve sonrasında meydana gelen mühendislik hasarları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sıvılaşma olayının analojisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sıvılaşma türleri ve mühendislik etkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |