SRT142 Seramik Temel Sanat Eğitimi 2

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT142
Ad Seramik Temel Sanat Eğitimi 2
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ


Dersin Amacı

Tasarım eğitiminde, ürünü oluşturan unsurları inceleyerek, kendine özgü görsel dili oluşturabilmek, tasarlama sürecinde akılcı, deneysel, sorgulayıcı ve analitik olarak ürün değerlendirmesi yapabilmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Seramik malzeme şekillendirme ve tasarım yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sıdıka Sibel Sevim, Seramik Dekorları, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, 2003

Notlar

Abdullah Demir, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Malzeme işleyebilme beceri kazanmak
ÖÇ02 Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırmak
ÖÇ03 Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürmek
ÖÇ04 Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirebilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doğal nesne ile tasarım. Proje konularının saptanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
2 Organik biçimler araştırmak, Tasarım elemanlarından Dokunun Heykelsi nesnelerde kullanılmasına örnek araştırmalar geliştirmek Proje konularının saptanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
3 Tekrarlanan birimlerin strüktürel yapıyı oluşturmasını incelemek 50 cm yüksekliğinde heykelsi nesne oluşturmak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
4 Doğal nesne ile heykelsi nesne arasında birliktelik oluşturmak, detay geliştirmek, Işık-Gölge tonlamalarını oluşturmak, hacimsel etkiyi artırarak planlamak Tasarım elemanlarının görsel etkilerinin örneklerle incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
5 Doğal nesneden hareketle tasarım elemanlarının tamamını Heykelsi nesnede kullanabilmek, Işık-Gölge etkisini güçlü kılacak detayların geliştirilmesini sağlamak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
6 Belirlenen boyutlardaki yüzeyler için Doğal nesne örnek alınarak Çizgi-Nokta- Hacim etkilerinin birlikteliklerinden farklı hacimler, tonlamalar oluşturmak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
7 İç ve dış mekan yüzeyleri için Doğal nesneden hareketle proje geliştirmek 40x40 yüzeyde çamur ile detay uygulaması yapmak İç mekan için yüzey tasarımı proje konularının verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Eskizlerin sunuma hazır hale getirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev
9 Doğal nesneden hareketle, park ve bahçeler için strüktürel çalışma tasarlamak, heykelsi nesneler oluşturma çalışmaları yapmak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
10 Deneysel çalışmalar yaparak ürün tasarlamak, işlevi düşünerek Nesne-Tasarım ilişkisini uygulamalı olarak etüt etmek Park ve bahçeler için heykelsi objelerin tasarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
11 Heykelsi Nesne tasarlamak, Aydınlatma elemanı, Dış mekan bitki kapları, iç mekan sanat elemanları tasarımına başlamak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
12 50 cm yüksekliğinde Heykelsi nesne tasarlamak, çamur ile uygulama çalışmaları yapmak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
13 Doğal nesne tasarım Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
14 Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
15 Fırınlanan ürünleri değerlendirmek, renklendirmek, sırlamak ve fırınlamak-Final Sınavı Haftası-Proje-Uygulama-Rapor değerlendirmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Verilen kaynaklardan hazırlanılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları verilen kaynaklardan hazırlanılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS