SRT305 Seramik Astar Boya ve Sırları Tasarımı 1

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT305
Ad Seramik Astar Boya ve Sırları Tasarımı 1
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU


Dersin Amacı

Seramikçiler için kimya, seramiğin kimyasal yapısı, özellikleri, kristal yapısı, kristal yapının renk üzerine etkileri,seramik renk, renklendirici özellikleri, seramik sırlarda renklendirici kullanımı, boya kavramları, renk ölçüm yöntemleri ve kimyasal hazırlanmaları kazandırılmaktadır.

Dersin İçeriği

Seramik astarlarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seramik Teknolojisi Yazar: Ateş Arcasoy Yayınevi : Literatür Yayıncılık

Notlar

Handbook of Advanced Ceramics: Materials, Applications, Processing and Properties


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hazırlanan astar reçetelerinde kullanılacak oran ve hammaddeleri belirler
ÖÇ02 Astar bünyesinde kullanılan özlü ve özsüz hammaddelerin ve renk veren oksitlerin özelliklerini tanır.
ÖÇ03 Hammaddelerin astar bünyesinde vereceği etkileri tanımlar.
ÖÇ04 Hammaddelerin boya bünyesinde vereceği etkileri tanımlar.
ÖÇ05 Farklı kompozisyonlarda astar ve boya reçeteleri geliştirebilecek formülleri hazırlar
ÖÇ06 Bu formülleri tartışır ve geliştirmeye çalışır.
ÖÇ07 Geliştirdiği astar çeşitlerini hangi çamur ile uygun olacağını araştırır
ÖÇ08 Farklı astar kompozisyonlarında deney yapar.
ÖÇ09 Araştırmasını yaptığı astar ve boyaları seramik yüzeylere uygulayabilir.
ÖÇ10 Astar ve boyanın uygulanacağı deney plakaları hazırlar.
ÖÇ11 Uygun astarlar hazırlar ve bunun için sanatsal çalışmalar yapar. Yaptığı bu çalışmalara astar ve boyaları için uygun yüzeyler oluşturur.
ÖÇ12 Çalışmada kullanacağı astar ve boyalardan çeşitli örnekler yapar ve deneme olarak fırınlama aşamasına getirir.
ÖÇ13 Fırından çıkan uygun astar ve boyaları sanatsal işlerine uygulama yapar
ÖÇ14 Yaptığı çalışmaları en son halini verecek şekilde astarlar, boyar ve sırlar
ÖÇ15 Yaptığı araştırmayı rapor eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Astar nedir. Nasıl Hazırlanır. Astar hammaddeleri nelerdir. Astarlı seramik ürünlere bakarak, astar konusunda araştırma yaparak gelir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
2 Astar hammaddeleri hazırlamak için özlü ve özsüz hammaddeler nelerdir Özlü ve Özsüz hammadelerin neler olduğunu ve hangi bölglerden geldiğini araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Astarlarda kullanılan diğer hammaddeler nelerdir. Özellikleri Nelerdir. Niçin kullanılır. Diğer hammaddelerin neler olduğunu araştırır, özelliklerini öğrenerek gelir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Astarların bileşimi nasıl hazırlanır. Astar bileşimi örnekleri araştırarak gelir. Astarlı örneklerin üzerinde çalışır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Astarların sınıflandırılması ve özellikleri. Astarların uygulanacağı deney plakalarının hazırlanması. Astarlarıın sınıflandırılması ve çamurların özelliklerini araştırır Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
6 Seçilen astar tipleri ile ilgili reçetelerin hazırlanması Çeşitli Astar reçeteleri hazırlayarak gelir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
7 Astar reçetelerine uygun hammaddeler tartılır, karıştırılır ve uygulama aşamasına gelir Astar reçeteleri için hammaddleri çalışarak gelir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Astar hammaddeleri özellikleri, reçete hazırlanması, örnek astarlar, 7 haftalık konulara çalışarak sınava hazırlıklı gelir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Seramik astarlarına uygulanan testler. Seramik astarlarda kalite kontrol araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Astar hataları ve bunların düzeltilmesi Astarlarda görülen hata örneklerini araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 Hazırlanan astarların farklı pişirim atmosferlerinde pişirimi. Farklı fırın atmosferlerini araştırır, fırın çeşitlerini öğrenerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 Astarların uygulanacağı seramik yüzeylerin hazırlanması. Astarlar için yüzey araştırması yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
13 Olumlu astar reçetelerin çoğaltılarak üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması. Olumlu reçeteleri tartışır ve hata yoksa uygulama için hazırlar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Astar uygulamasına devam edilir. Uygulama örneklerini karşılaştırır Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 Astar uygulamaları seçilen fırın atmosferinde pişirilir Astara uygun fırın atmosferini araştırır Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hem teorik konulara, hem de uygulama çalışmalarına hazırlıklı gelir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavlara hazırlıklı gelir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS