SRS318 Temel Müzik Kavramları 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS318
Ad Temel Müzik Kavramları 2
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR PEKER


Dersin Amacı

Sanat fakültelerinde öğrencilerde müzik teorisi ile ilgili temel bilgilerin kavratılması, Bireye müziksel okuma ve yazmaya yönelik kurallarının öğretilmesi yoluyla gördüğü bir notayı okuyabilme, yazabilme, işittiği bir melodiyi nota yazısına dökebilme becerilerinin geliştirilmesi, Müzikte hız ve gürlük kavramlarını seslendirdiği bir melodi üzerinde uygulayabilme, temel müzik teorisi kapsamında dizi dereceleri, majör minör tonlar , donanım ton ilişkileri, aralık bilgisi vb. konular hakkında temel bilgileri öğrenmesi, Sesin oluşumu, sesin sağlığı ve kullanımı, nefes alma teknikleri ve uygulama şekilleri ile ilgili düzeyine uygun örnekler ve çalışmalar vasıtasıyla bireysel l gelişimine katkı sağlanması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Nota okuma yazma kurallarının ve içeriğinin tanıtılması. Müzikte hız ve gürlük terimlerinin tanıtılması. Müzikte dizi, ton, donanım, aralık kavramlarının tanıtılması. Ses ve ses eğitimi çalışmaları. Örnek egzersiz, eser çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Uygulamalı Müzik Teorisi 2, Nail Yavuzoğlu, İnkılap Kitabevi, 2011 İstanbul. Türk ve Batı Müziğinde Temel Bilgiler, Gökay Yıldız, Özkan Matbaacılık, Ankara 1990. Aralık Bilgisi, Muammer Sun, Metin Munzur, Sun Yayınevi, Ankara 2007. Ses Eğitimi Temel Kavramlar İlkeler Yöntemler, Ayşe Meral Töreyin, Sözkesen Matbaacılık, Ankara 2008.

Notlar

Düzeyine uygun egzersizler ve müzik eserleri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müzikte dizi kavramını ve dizilerin formüllerini kavrar.
ÖÇ02 Majör, minör ilişkisinin anlar. Minör dizi çeşitlerinin tanır
ÖÇ03 Donanım ve ton ilişkisini kavrar, diyez bemol sıralarının tanır.
ÖÇ04 Majör ve minör ton adlarına göre tonun nasıl bulunacağını kavrar.
ÖÇ05 Aralıkları uygulamalı örnekler üzerinden tanır.
ÖÇ06 Sesin oluşumu ve özelliklerini kavrar.
ÖÇ07 İnsan Sesi ve Müzik ilişkisini kavrar. Rezonatör ve Artükilatör organları tanır
ÖÇ08 Solunum yöntemlerini kavrar, doğru solunum çalışmalarını uygular.
ÖÇ09 Ses eğitimi ve nefes egzersiz çalışmalarını uygular.
ÖÇ10 Fonasyon kavramının tanır, Fonasyon egzersizlerini uygular.
ÖÇ11 Rezonans kavramını tanır. Rezonans egzersizlerini uygular.
ÖÇ12 Artikülasyon kavramının tanır. Artikülasyon egzersizlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müzikte Dizi ve Dereceleri Müzikte dizi kavramının tanıtılması, Dizilerin formüllerinin anlatılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Majör dizinin ilgili minör dizisinin bulunması, Minör dizi ve çeşitleri Majör, minör ilişkisinin anlatılması, Minör dizi çeşitlerinin tanıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Donanım ve Ton ilişkisi, Diyez Bemol Sırası, Donanımdan Majör Ton Adının Bulunması Donanım ve ton ilişkisinin anlatılması, Diyez bemol sıralarının tanıtılması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Majör ve Minör Tonların Bulunması Majör ve minör ton adlarına göre tonun nasıl bulunacağının anlatılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Müzikte Aralıklar Örnek aralık çalışmaları 1 Aralık kavramının anlatılması, Aralıkların uygulamalı olarak tanıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Örnek aralık çalışmaları 2 Aralıkların uygulamalı olarak tanıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Örnek aralık çalışmaları 3 Aralıkların uygulamalı olarak tanıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Uygulama Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Sesin Oluşumu, Sesin Özellikleri Sesin ve özelliklerinin tanıtılması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 İnsan Sesi ve Müzik, Rezonatör ve Artükilatör organlar. İnsan sesi ve müzik arasındaki ilişkinin kavratılması, Rezonatör ve Artikülatör organların tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Ses Eğitimi, Solunum Yöntemleri Nefes Egzersiz Çalışmaları. Sesin nasıl kullanılması gerektiğinin anlatılması, Solunumun konuşma ve müzik üzerindeki etkisinin kavratılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Doğru Solunum Yapma Çalışmaları Doğru solunum yöntemlerinin anlatılması ve uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Fonasyon, Nefes ve Ses Egzersiz Çalışmaları. Fonasyon kavramının tanıtılması, Fonasyon Nefes egzersizlerinin tanıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Rezonans, Nefes ve Ses Egzersiz Çalışmaları. Rezonans kavramının tanıtılması, Rezonans ve Nefes egzersizlerinin tanıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Artikülasyon, Nefes ve Ses Egzersiz Çalışmaları. Artikülasyon kavramının tanıtılması, Artikülasyon ve Nefes egzersizlerinin tanıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS