BTEZ105 Öğretim Teknolojilerinin Temelleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTEZ105
Ad Öğretim Teknolojilerinin Temelleri
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN


Dersin Amacı

Eğitim Materyalleri hazırlamayı, değerlendirmeyi ve kullanmayı öğretmek

Dersin İçeriği

Eğitim ve teknoloji ilişkisi, temel kavramlar, öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi, Türkiyede 1980 ve sonrası öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler, teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları, 21. yüzyıl öğrenci özellikleri, bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları, bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler, öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri, eğitim öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar, gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme, öğretme ile bağlantısı.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim Teknolojileri anı yayıncılık Tuğba Yanpar Yelken

Notlar

Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Kürşat Çağıltay pegem


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları kullanır
ÖÇ02 Eğitim materyalleri türlerini tanır ve kullanır
ÖÇ03 İhtiyaca uygun eğitim materyallerini tanır, seçer veya gerektiğinde yapar
ÖÇ04 Öğrencilerinin materyalleri doğru, etkili ve güvenli bir şekilde kullanabilmesini sağlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır .
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Öğrenme kuramları: Davranışçılık, bilişselcilik Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Öğrenme kuramları: Yapılandırmacılık Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Eğitim ve iletişim Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Gagne nin öğrenme modeli Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Yakınsak Gelişim alanı Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Materyal Tasarlama İlkeleri Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Oyun tabanlı öğrenme Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Ters yüz sınıflar Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Eğitimsel Sunum hazırlama ilkeleri Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Dikkat çekme ve öğretim teknolojileri Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Motivasyon ve öğretim teknolojileri Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Öğretim tasarımı Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Öğretimsel Sunu hazırlama Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS