Genel Bilgi
Kod | BTEZ105 |
Ad | Öğretim Teknolojilerinin Temelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitim Materyalleri hazırlamayı, değerlendirmeyi ve kullanmayı öğretmek
Dersin İçeriği
Eğitim ve teknoloji ilişkisi, temel kavramlar, öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi, Türkiyede 1980 ve sonrası öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler, teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları, 21. yüzyıl öğrenci özellikleri, bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları, bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler, öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri, eğitim öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar, gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme, öğretme ile bağlantısı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Teknolojileri anı yayıncılık Tuğba Yanpar Yelken
Notlar
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Kürşat Çağıltay pegem
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları kullanır |
ÖÇ02 | Eğitim materyalleri türlerini tanır ve kullanır |
ÖÇ03 | İhtiyaca uygun eğitim materyallerini tanır, seçer veya gerektiğinde yapar |
ÖÇ04 | Öğrencilerinin materyalleri doğru, etkili ve güvenli bir şekilde kullanabilmesini sağlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Öğrenme kuramları: Davranışçılık, bilişselcilik | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Öğrenme kuramları: Yapılandırmacılık | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Eğitim ve iletişim | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Gagne nin öğrenme modeli | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yakınsak Gelişim alanı | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Materyal Tasarlama İlkeleri | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Oyun tabanlı öğrenme | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Ters yüz sınıflar | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Eğitimsel Sunum hazırlama ilkeleri | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Dikkat çekme ve öğretim teknolojileri | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Motivasyon ve öğretim teknolojileri | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Öğretim tasarımı | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öğretimsel Sunu hazırlama | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |