Genel Bilgi
Kod | BTEZ104 |
Ad | Elektronik Devre Elemanları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı; öğrencilerin karşılaşacağı elektrik ve elektronik devre elemanlarının tanıtılması ve devrelerin temel çalışma prensiplerini kavramalarını sağlayıp gerekli analiz ve tasarım kabiliyetlerini öğrenciye kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Dirençler, kondansatörler; bobinler, temel yarı iletken elemanlar; diyot, transistör ve diğer devre elemanlarının çeşitleri; temel ölçme ve ölçüm aletlerinin (voltmetre, ampermetre, ohmmetre vb.) kullanımı; iletken, yalıtkan, yarı iletken; doğru akım, alternatif akım, seri, paralel, karışık devreler ve ilgili kanunlar (akım, direnç, Ohm Kanunu, Kirchhoff Gerilim Kanunu, güç); sayı sistemleri, mantıksal kapı devreleri; Boolean matematiği (Boolean Kanunu, De Morgan Teoremi, Karnough Haritası); sayısal devre tasarımı; sayıcılar; elektrik kazalarına karşı korunma ve ilk yardım.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARI EĞİTİM KİTABI (2020), Erdal Delebe - Kodlab
Notlar
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü | Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı | Ders Kitapları ve Öğretim Materyalleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik devrelerinde kullanılan birim sistemlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Elektrik devre elemanlarını kullanır. |
ÖÇ03 | Elektrik devrelerini analiz eder. |
ÖÇ04 | Elektrik devrelerinin zaman içindeki davranışlarını analiz eder. |
ÖÇ05 | Elektrik devrelerinde temel ölçme işlemlerini yapar. |
ÖÇ06 | Elektrik devre analizinde bilgisayar benzetim araçlarını kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri, Devre Analizi tanıtımı, Gerilim ve Akım, İdeal Temel Devre Elemanları, Güç ve Enerji | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
2 | Devre elemanları, Gerilim ve Akım Kaynakları, Ohm Yasası, Devre Modelinin Oluşturulması, Kirchhoff Yasası | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
3 | Dirençler, kondansatörler; bobinler, temel yarı iletken elemanlar; diyot, transistör ve diğer devre elemanlarının çeşitleri | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
4 | Temel ölçme ve ölçüm aletlerinin (voltmetre, ampermetre, ohmmetre vb.) kullanımı; | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
5 | İletken, yalıtkan, yarı iletken kavramları; | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
6 | Doğru akım, alternatif akım, seri, paralel, karışık devreler ve ilgili kanunlar (akım, direnç, ohm kanunu, kirchhoff gerilim kanunu, güç) | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
7 | Mantıksal kapı devreleri-I | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mantıksal kapı devreleri-II | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
10 | Boolean matematiği (boolean kanunu, de morgan teoremi, Karnaugh haritası)-I | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
11 | Boolean matematiği (boolean kanunu, de morgan teoremi, Karnaugh haritası)-II | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
12 | Sayısal devre tasarımı-1 | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
13 | Sayısal devre tasarımı-2 | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
14 | Sayıcılar | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Elektrik kazalarına karşı korunma ve ilk yardım | Ders kitabındaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |