BTES206 Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTES206
Ad Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ


Dersin Amacı

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin yetişkin eğitimi ve öğrenmesindeki rolünü kavramak.

Dersin İçeriği

Androgoji/yetişkin eğitiminde temel kavram, yaklaşım ve modeller. Yetişkin eğitimi programları, hayat boyu öğrenme becerileri. Etkili öğrenme için teknoloji kullanımı ve bilişim teknolojilerinin yetişkin eğitimiyle bütünleştirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Figen Ereş ve Tanju deveci (2021) Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Pegem yayınları. 6. baskı

Notlar

Malcolm S. Knowles (2015) Yetişkin Eğitimi Kaknüs yayınları. Figen Ereş (2021) Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Turcademy yayınları Ahmet Yıldız. Meral Uysal (2009) Yetişkin Eğitimi. Kalkedon yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yetişkin eğitiminin ne anlama geldiğini açıklar.
ÖÇ02 Yetişkin eğitiminin kapsamını açıklar.
ÖÇ03 Yetişkin eğitiminin tarihi gelişim sürecini anlatır.
ÖÇ04 Yetişkin eğitiminin ilke, yaklaşım ve modellerini açıklar.
ÖÇ05 Yetişkin eğitiminde teknolojinin önemini açıklar.
ÖÇ06 Yetişkin eğitiminde kullanılan güncel teknolojileri açıklar.
ÖÇ07 Yetişkin eğitiminin geleceğine ilişkin öngörülerde bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır .
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yetişkin ve özellikleri. Androgojinin tarihi ve felsefesi İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yetişkin eğitiminin tanımlanması. Öğrenen merkezli öğrenme ve teknoloji kullanımı İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Yetişkin eğitiminin amaçları. Yetişkin eğitiminde etkili öğretimde teknoloji kullanımı İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Tartışma
4 Yetişkin eğitiminin bileşenleri ve kapsamı. Pedagojiden androgojiye: Bilgi teknolojisinin kullanıldığı sınıflarda öğretme ve öğrenmenin dönüşümü İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yetişkin eğitiminde kavramlar. Yetişkinler ve bilgi toplumuna uyumları İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım
6 Kavramlar 2. Teknik ve çevrim içi kariyer eğitimi kapsamında yetişkin eğitimi İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
7 Yaklaşımlar ve modeller 1. Bilgi teknolojisi ve öğrenme topluluğu: Hayat boyu öğrenmeyi destekleme İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınav İlgili kısımları ders kitabından okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Yaklaşım ve modeller 2. İş dünyasında ve yüksek öğretimde yenilikçi teknoloji uygulamaları için yetişkin öğrenme ilkeleri İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
10 Türkiye'de yetişkin eğitimi. Öğrenme stillerinin rolü ve teknoloji İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Programlar: Yetişkin eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik öğretim stratejileri İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kalkınma planlları. Etkili öğrenme için yetişkin eğitimi ve teknolojinin bütünleştirilmesi: stratejik yaklaşımlar İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Hayat boyu öğrenme becerileri. Yaygın androgojik öğretim tercihleri ve teknolojiler İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Klasik okur yazarlıktan bilgi okuryazarlığına. Teknolojinin yetişkin eğitimine entegre edilmesi İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Yetişkin eğitiminde teknolojik trendler: Geçmiş, bugün ve gelecek İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kısımları ders kitabından okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kısımları ders kitabından okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS