MMB408 Bitirme Projesi

7 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MMB408
Ad Bitirme Projesi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur ACAR


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye araştırma yapma, proje tasarlama ve sunum yapma becerisini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, tasarım yapıp ilgili öğretim üyesi ile haftalık olarak toplantı yapmak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elemanın belirleyeceği kitaplar.

Notlar

Öğretim elemanın belirleyeceği kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Literatüre taraması yapar.
ÖÇ02 Çalışma alanıyla ilgili proje tasarımı yapar
ÖÇ03 Sunum becerisi kavrar
ÖÇ04 Bir proje konusu belirlemek için ön çalışma yapar
ÖÇ05 Proje konusu hakkında literatür araştırması yapabilecektir
ÖÇ06 Bir problemin çözümü için kavramsal model geliştirebilmeyi kavrar
ÖÇ07 Geliştirilen kavramsal modeli bir çözüm uygulamasına dönüştürebilmeyi kavrar
ÖÇ08 Takım çalışması yapabilecektir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanla ilgili araştırma konusunun belirlenmesi, haftalık gelişme toplantısı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
2 Araştırma konusu ile ilgili güncel problemi ortaya koyma ve hipotez kurma ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Araştırma konusu ile ilgili güncel ulusal makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama ve deney tasarımı yapma ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Araştırma problemi ve hipotezi ile ilgili güncel uluslararası makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama ve deney tasarımı ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Proje konusuyla ilgili deney tasarımı ve ilgili alanda deney yapma ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Proje konusunun alanıyla ilgili deney tasarımının bilgisayar ortamında analizi ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Deney sonuçlarının analizi ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sözlü sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje konusunun ilgili alanda deney sonuçlarının analizi ve yorumlanması ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Deney sonuçlarının bilgisayar ortamında elde edilen sonuçlarla değerlendirimesi ve yorumlama ve haftalık gelişme toplantıları Literatur taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Araştırma konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında genel bir rapor yazımı ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Araştırma konusu ile ilgili güncel ulusal ve uluslarararası alanda endüstriyel gelişmelere yönelik genel rapor yazımı ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Araştırma konusu ile ilgili problemin ve hipotezin ilerleme ve kısıtlayıcı faktörleri hakkında ilgili güncel makalelerin araştırılması, deney sonuçlarının analizi ve rapor yazımı ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Araştırma konusunun ve deneylerinin ortaya koyduğu avantajlar ve dezavantajlar hakkında genel rapor, bilimsel sunum ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Araştırma konusu ile ilgili genel bilimsel teknik rapor ve bilimsel sunum ve haftalık gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü Sunum Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü Sunum Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 185
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,40
AKTS 7 AKTS