CKZ113 Kimya 1

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CKZ113
Ad Kimya 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kimyanın temel kavram ve ilkelerini öğretmek.Teorik ve pratik bilgiyi bir bütün olarak vermek. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek. Kimyanın güncel hayatımızdaki önemini anlatmak. Öğrencileri mantıklı ve pozitif düşüncelere yöneltmek ve doğanın kanunlarını bu çerçevede anlamalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Kimyaya giriş, kimyasal reaksiyonlar ve stokiyometri, atomlar ve atom teorileri, periyodik cetvel ve bazı atomik özellikler, atom çekirdeğinin yapısı, kimyasal bağlar, gazlar ve gaz yasaları, sıvılar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Genel Kimya, Ralph H. Petrucci

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kimya ile ilgili temel kavramları ayırt eder.
ÖÇ02 Kimyasal reaksiyonlarda stokiyometriyi kullanarak problemler çözümler.
ÖÇ03 Atomun yapısı ve atom ile ilgili teorileri bilir, yorumlar.
ÖÇ04 Periyodik cetvel hakkında yorum ve uygulama yapar.
ÖÇ05 Kimyasal tepkimelerde enerji konusunu ayırt eder
ÖÇ06 Atomun çekirdek yapısını ayırt eder.
ÖÇ07 Bağ kavramı ve bağ kavramı ile ilgili çeşitli teorileri kullanarak, kimyasal bileşiklerin üç boyutlu yapılarını ayırt eder.
ÖÇ08 Gazlar ile ilgili farklı teori uygulamaları ve hesaplamaları ayırt eder. Kinetik teoriyi tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi;
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kimyaya Giriş İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kimyasal Tepkimeler İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
3 Kimyasal Hesaplamalar İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 Atomun yapısı, atom teorileri İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Periyodik Tablo İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Termokimya İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kuantum Kimyası İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Atom Çekirdeğinin Yapısı, Radyoaktivite İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 Kimyasal Bağlar I: Temel Kavramlar İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kimyasal Bağlar II: Bağ Kuramları İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Gazlar, kinetik teori İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
13 Gaz Yasaları İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
14 Sıvılar ve Sulu Çözelti Tepkimeleri İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 Soru çözümü İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu kaynak kitaplardan okunmalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 113
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,52
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.12.2022 03:17