Genel Bilgi
Kod | CKZ207 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı İş Sağlığı Ve Güvenliği Kültürünü tanıtmak, ilgili kanununun amaç ve kapsamı hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Bu derste iş sağlığı ve güvenliğine genel bakış ve güvenlik kültürü, kanunlarda iş sağlığı ve güvenliği, iş güvenliği yönünden yapılması gerekenler anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İş Sağlığı ve Güvenliği, Prof.Dr. Nazmi Bilir
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş sağlığı ve güvenliği konularını kavrar |
ÖÇ02 | İş güvenliği ekipmanlarını kullanır |
ÖÇ03 | Tanımlanmış bir problem için İş Sağlığı ve Güvenliği işlevleri ile ilgili bir süreci tasarlar |
ÖÇ04 | Tanımlanmış bir problem için İş Sağlığı ve Güvenliği işlevleri ile ilgili bir süreci değerlendirir |
ÖÇ05 | Risk yönetimini değerlendirir |
ÖÇ06 | İş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye'de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kanunlarda İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Risk Yönetimi ve Değerlendirilmesi | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Fiziksel ve Biyolojik Risk Etmenleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kimyasal Risk Etmeni | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tehlikeli ve Çok Tehlikeli İşler, Patlayıcı Ortam | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Elektrikle Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yangın Tehlikesi ve Müdahale Yöntemleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Acil Durum Planları, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Basınçlı Kaplarla Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği | Çeşitli kaynaklardan araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Uygulamalar | Çeşitli kaynaklardan araştırmalar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |