Genel Bilgi
Kod | CKZ401 |
Ad | Kimya Mühendisliği Laboratuvarı 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERSAN EYİLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ERSAN EYİLER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
1. Temel İşlemler ve Proses Kontrol bilgilerinin deney sırasında kullanımını sağlamak 2. Öğrencileri deney tasarımı ve deney yürütebilme açısından yetiştirmek. 3. Deneysel verilerin elde edilmesi ve deney sonuçlarının analiz edilmesini sağlamak . 4. Türkçe rapor hazırlama ve sözlü sunu yapabilme pratiğinin gelişmesini sağlamak. 5. Kimya Mühendisliği Laboratuvarında sağlık kriterlerini ve güvenliği sağlamak.
Dersin İçeriği
Distilasyon, Evaporasyon, Ekstraksiyon gibi Temel İşlemler deneyleri ve Proses Kontrol deneylerinin uygulanması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Deney föyleri
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel işlemler prensipleri ve proses kontrol hakkındaki bilgileri uygulama becerilerini kazanırlar. |
ÖÇ02 | Deney tasarlama, deney yönetme ve analiz etme becerilerini kazanırlar. |
ÖÇ03 | Deneylerde topladığı verileri modern araç ve yöntemleri kullanarak değerlendirebilme becerilerini kazanırlar. |
ÖÇ04 | Türkçe ve İngilizce sözlü sunu ve yazılı teknik rapor hazırlama becerilerini kazanırlar. |
ÖÇ05 | Laboratuvarda güvenlik ve sağlık kriterlerine uygun davranma becerilerini kazanırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneylere Giriş | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Distilasyon | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Distilasyon | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Sürekli Distilasyon | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Evaporasyon | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Evaporasyon | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Ekstraksiyon | Deney Föyü | |
8 | Ara Sınav | Deney Föyü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekstraksiyon | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Proses Kontrol | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Proses Kontrol | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Reaksiyon | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Reaksiyon | Deney Föyü | |
14 | Telafi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |