CKS401 Reaksiyon Mühendisliği 2

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CKS401
Ad Reaksiyon Mühendisliği 2
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM


Dersin Amacı

Bu ders ile reaktör hesaplamaları ve tasarımının öğretilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste reaktör tasarımı anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Temel Kimyasal Tepkime Mühendisliği-H. Scott Fogler

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Analitik düşünme becerisi kazanır
ÖÇ02 Matematik kavramlarının önemini kavrar
ÖÇ03 Bir problemi modelleyebilme becerisi kazanır
ÖÇ04 Matematiksel denklemler yardımıyla güncel mühendislik problemlerini analiz eder
ÖÇ05 Modellenmiş bir problemi analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Reaktörlerde idealden sapmalar Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Reaktörlerde idealden sapmalar Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Paralel tekime sistemleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Paralel tekime sistemleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Ardışık tepkime sistemleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
6 Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Ardışık tepkime sistemleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Karmaşık tepkime sistemleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınav
9 Piston akış türü reaktörlerin tasarım prensipleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Piston akış türü reaktörlerin tasarım prensipleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Mekanik karıştırmalı reaktörlerin tasarım prensipleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
12 Mekanik karıştırmalı reaktörlerin tasarım prensipleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Mekanik karıştırmalı reaktörlerin tasarım prensipleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Dönem projesi, rapor yazımı ve dönem projesinin sözlü sunumu Çeşitli kaynaklardan araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
15 Dönem projesi, rapor yazımı ve dönem projesinin sözlü sunumu Çeşitli kaynaklardan araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 113
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,52
AKTS 5 AKTS