Genel Bilgi
Kod | CKS401 |
Ad | Reaksiyon Mühendisliği 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile reaktör hesaplamaları ve tasarımının öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste reaktör tasarımı anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel Kimyasal Tepkime Mühendisliği-H. Scott Fogler
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Analitik düşünme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Matematik kavramlarının önemini kavrar |
ÖÇ03 | Bir problemi modelleyebilme becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Matematiksel denklemler yardımıyla güncel mühendislik problemlerini analiz eder |
ÖÇ05 | Modellenmiş bir problemi analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Reaktörlerde idealden sapmalar | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Reaktörlerde idealden sapmalar | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Paralel tekime sistemleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Paralel tekime sistemleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Ardışık tepkime sistemleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Ardışık tepkime sistemleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Çok tepkimeli sistemler için reaktör tasarımı . Karmaşık tepkime sistemleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Piston akış türü reaktörlerin tasarım prensipleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Piston akış türü reaktörlerin tasarım prensipleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Mekanik karıştırmalı reaktörlerin tasarım prensipleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Mekanik karıştırmalı reaktörlerin tasarım prensipleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Mekanik karıştırmalı reaktörlerin tasarım prensipleri | Ders notu ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Dönem projesi, rapor yazımı ve dönem projesinin sözlü sunumu | Çeşitli kaynaklardan araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dönem projesi, rapor yazımı ve dönem projesinin sözlü sunumu | Çeşitli kaynaklardan araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
AKTS | 5 AKTS |