Genel Bilgi
Kod | CKS302 |
Ad | İstatistik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik uygulamalarında verilerin toplanması, işlenmesi, analiz edilmesi ve geleceğe ait rediksiyonların yapılabilmesinin sağlanması
Dersin İçeriği
Seriler- ortalamalar- dağılma- çarpıklık- basıklık- olasılık- olasılık dağılımları-uygunluk ve bağımsızlık testleri- regresyon- korelasyon
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel İstatistik-Prof. Dr. Münevver Turanlı
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci değişik konularda elde edilen verileri, bilimsel model ve yaklaşımlarla işleyerek, faydalı yorum ve öngörüler yapabilecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci çözümleri zor olan bazı problemlere yaklaşık çözüm bulma bilgi ve becerisini kazanabilecektir. |
ÖÇ03 | Öğrenci bilimsel ve mühendislik problemlerini stokastik yönetemlerle modelleyip çözebilme altyapısına sahip olabilecektir. |
ÖÇ04 | Permütasyon ve kombinasyon problemlerini çözebilecektir. |
ÖÇ05 | Merkezi eğilim ve yayılım ölçülerini hesaplayacaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistikte kullanılan temel terimlerin verilmesi, seriler hakkında açıklamalar | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Serilerle ilgili ortalama çeşitleri hakkında bilgiler ve uygulamalar | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ortalamalar arasındaki ilişkiler, dağılma ve frekans bölünmesinin şekli konuları | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mutlak dağılma ölçüleri hakkında bilgilerin verilmesi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Oransal dağılma ölçüleri, çarpıklık ve basıklık ölçüleri konularının işlenmesi ve uygulamaları | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Serilerde momentlerin tanımı ve momentler yardımıyla çarpıklık ve basıklık hesaplama yöntemi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Olasılık teoremleri ve konbinezon hakkında genel bilgiler ve dağılım çeşitlerinin verilmesi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Olasılık dağılımlarından binom ve poisson yöntemlerinin verilmesi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Olasılık dağılımlarından binom ve poisson yöntemlerinin verilmesi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Normal dağılım ve özelliklerinin verilmesi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Lognormal dağılım, anlamlılık ve önem testi konularının işlenmesi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uygunluk ve bağımsızlık testleri, ki-kare yöntemi, serbestlik derecesi konularının verilmesi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İstatiksel ilişkilerin incelenmesi, regresyon ve korelasyon konularının işlenmesi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Regrasyon ve korelasyonla ilgili özellikler, yöntemler ve uygulamaların verilmesi | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,96 | ||
AKTS | 4 AKTS |