Genel Bilgi
| Birim | CEYHAN MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| KİMYA MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | CKZ308 |
| Ad | Reaksiyon Mühendisliği 1 |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ YILDIRIM
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimyasal reaktörlerin tasarlanması ve çalıştırılmasını öğretmek
Dersin İçeriği
Kimyasal kinetik ile tepkimelerin olduğu reaktörleri birleştirir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel Kimyasal Tepkime Mühendisliği-H. Scott Fogler
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kimyasal tepkime mühendisliğinin genel ilkelerini ayırt eder |
| ÖÇ02 | Homojen tepkimelerin kinetiğini tanımlar |
| ÖÇ03 | Kesikli reaktör verilerini çözümler |
| ÖÇ04 | Reaktör tasarımını ayırt eder |
| ÖÇ05 | Tekil ve paralel tepkimeler için ideal reaktörler ve tasarımı ayırt eder |
| ÖÇ06 | Çoklu tepkimeleri tanımlar |
| ÖÇ07 | Doğru reaktör türünü ayırt eder |
| ÖÇ08 | İdeal olmayan akışı ve modelleri ayırt eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 3 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kimyasal tepkime mühendisliğine genel bakış | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 2 | Homojen tepkimelerin kinetiği | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 3 | Kesikli reaktör verilerinin yorumu | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 4 | Reaktör tasarımına giriş | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 5 | Tekil bir tepkime için ideal reaktörler | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 6 | Tekil bir tepkime için tasarım | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 7 | Paralel tepkimeler için tasarım | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Kaynaklar ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Çoklu tepkimeler | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 10 | Sıcaklık ve basınç etkileri | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 11 | Doğru reaktör türünün seçimi | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 12 | İdeal olmayan akış | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 13 | Kompartıman modelleri | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 14 | Dispersiyon modeli | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 15 | Seri bağlı tank modeli | Kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklar ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklar ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,72 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||