Genel Bilgi
Kod | SHS106 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Burak METE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Burak METE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Burak METE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bahar dönemi sonunda SHMYO I. Sınıf öğrencileri, iş sağlığı ve güvenliğinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliği kavramı ve tarihçesi, uluslararası ve ulusal mevzuat, güvenlik kültürü ve güvenlik iklimi, insan ve halk sağlığı ile iş sağlığının ilişkisi, iş sağlığı ve güvenliğinde temel ve uygulamalı ilkeler, işyeri ortamı ve çalışanlarda risk grupları, risk değerlendirmesi, meslek hastalıkalrı ve korunma, iş kazaları ve korunma, ergonomi, sağlık çalışanlarının sağlığı, işyeri sağlık hizmetleri ile iş sağlığı ve güvenliği kurulunun görevleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitim ,Mustafa Yağımlı , Hakan Tozan, Beta yayınları,2017
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) kavramlarını ve tarihçesini açıklar |
ÖÇ02 | İSG mevzuatı ve güvenlik kültürünü tanımlar |
ÖÇ03 | İnsan ve Halk Sağlığı ile işin ilişkilerini açıklar |
ÖÇ04 | İSG temel ilkelerini ve iş sağlığı uygulama ilkelerini sayar |
ÖÇ05 | İşyeri ortamı risk etkenlerini sayar |
ÖÇ06 | Çalışanlardaki risk gruplarını sıralar |
ÖÇ07 | İşyerlerinde risk değerlendirmesi ve kontrolünü tanımlar |
ÖÇ08 | Meslek hastalıklarını ve korunmayı açıklar, |
ÖÇ09 | İş kazaları ve korunmayı açıklar |
ÖÇ10 | Ergonomiyi tanımlar, |
ÖÇ11 | Sağlık çalışanlarının sağlığı ve korunmayı tanımlar, |
ÖÇ12 | İSG hizmetlerini ve İSG kurulunu açıklarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramı ve tarihçe | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İş sağlığı ve güvenliği ulusal mevzuatı ve güvenlik kültürü-1 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İş sağlığı ve güvenliği ulusal mevzuatı ve güvenlik kültürü-2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İnsan sağlığı ve halk sağlığı ile iş sağlığının ilişkisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İş sağlığı ve güvenliği temel ilkeleri ve uygulama ilkeleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İşyeri ortamı risk etkenleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çalışanlarda risk grupları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | İşyerlerinde risk değerlendirmesi ve kontrolü | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ara Sınav | Soru hazırlama ve basım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Meslek hastalıkları ve korunma | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş kazaları ve korunma | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ergonomi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sağlık çalışanlarının sağlığı ve korunma | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İş sağlığı ve güvenliği kurulu | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Soru hazırlama ve basım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Soru hazırlama ve basım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |