Genel Bilgi
Kod | TS142 |
Ad | Halkla İlişkiler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AZİZE BATUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AZİZE BATUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Stratejik halkla ilişkiler yönetimi için gerekli teorik bilgilerin verilmesi
Dersin İçeriği
Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı , doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek ,farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Kurumsal iletişim, medya yönetimi ,kriz yönetimi ,sosyal sorumluluk, basın bültenleri ve özel organizasyonlar, kurum kimliği yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Her dersin sonunda haftanın konusuyla ilgili vaka analizleri yapılacak ve teknolojik desteklerle öğrencilerin hazırladıkları sunumlar sınıfta paylaşılacaktır
Dersin Ön Koşulu
Ders içeriği sağlık profesyonellerine yönelik olarak hazırlanmıştır.
Kaynaklar
1.Tengilimoğlu D., Öztürk Y. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitapevi, 2004. 2.Biber A. Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar, Nobel Yayın Dağıtım,2007.
Notlar
1.Yelken, E. Kişiler arası İlişkiler, Yeni Asya Yayınları, 1990. 2.Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1-Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğin, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilm |
ÖÇ02 | 2-İletişim, iç iletişim, medya yönetimi bilgelerine sahip olma |
ÖÇ03 | 3-İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme |
ÖÇ04 | 4-görsel iç ve dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme |
ÖÇ05 | 5-Halkla İlişkiler Evrensel Etik Yasalarına inanmış ve sadık , mesleki etik değerlerin bilincinde meslek elemanları olarak temsil ettiği kurum yöneticilerini de sosyal sorumluluk anlayışına yöneltebilmek |
ÖÇ06 | 6-Bir meslek olarak halkla ilişkilerin durumunu Halkla ilişkiler uzlaşmasını görevlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler kavramının tanımı | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Halkla İlişkilere yakın kavramlar | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Halkla İlişkilerde kullanılan araçlar | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kurum içi halkla ilişkiler | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Halkla İlişkilerde Organizasyon | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Notu Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kurumsal sosyal sorumluluk | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sponsorluk | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kriz yönetimi ve Halkla İlişkiler | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kurumsal İletişim, Kurum Kimliği, Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma ve İmaj Yönetimi Dünyadan ve Türkiyeden Marka ve İmaj Örnekleri | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Protokol kuralları | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Etkili ve doğru telefon kullanımı | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Beden dili | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 38 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,52 | ||
AKTS | 2 AKTS |