SHS240 Standardizasyon ve Kalite Yönetimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS240
Ad Standardizasyon ve Kalite Yönetimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK


Dersin Amacı

Standardizasyon ve kalite yönetimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Standardizasyon ve kalite yönetimi hakkında bilgilerin verilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Doç. Dr. Sedefgül YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK Standardizasyon ve Kalite Yönetimi Ders Notları, 2019

Notlar

Tietz Textbook of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics, Carl A. Burtis, Edward R. Ashwood, David E. Bruns, 2012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite kavramını tanımlar.
ÖÇ02 Kalite kontrol nediri açıklar.
ÖÇ03 Standart ve standardizasyonu tanımlar.
ÖÇ04 Kalite yönetim sistemlerini açıklar.
ÖÇ05 Kalite yönetiminin unsurlarını açıklar.
ÖÇ06 Metot validasyonunu açıklar.
ÖÇ07 Kaliteyi etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ08 Uluslar arası kalite kontrol kuruluşlarının tanır.
ÖÇ09 İç kalite kontrol analizlerini açıklar.
ÖÇ10 Dış kalite kontrol analizlerini açıklar.
ÖÇ11 Kalite kontrol sonuçlarını yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kalite kavramı Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Neden kalite kontrol Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Standart ve standardizasyon Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Yönetim kalitesi ve standartları Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Kalite yönetim sistemi modelleri Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Kalite yönetiminin unsurları Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Kaliteyi etkileyen faktörler Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uluslar arası kalite kontrol kuruluşları Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 İç kalite kontrol Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 İç kalite kontrol sistemleri Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 İç kalite kontrol sonuçlarının yorumlanması Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Dış kalite kontrol Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Dış kalite kontrol sonuçlarının yorumlanması Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Dış kalite kontrol programları Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS