SRS456 Malzeme ve Ses İlişkisi 2

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS456
Ad Malzeme ve Ses İlişkisi 2
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR PEKER


Dersin Amacı

Seramik malzemeden üretilebilecek müzik aletlerini, kullanılan malzemeleri ve ölçülerini anlayabilme. Yapılması planlanan müzik aleti ile ilgili görsel ve işitsel kaynakları tarayarak tasarım ve üretim aşamalarından önce zengin bir veri oluşturabilme. Vurmalı, Üflemeli ve telli çalgılardan hangilerinin seramik malzeme ile üretilebileceğini kavrama. Seramik malzeme ile üretilecek olan çalgı/çalgıların tasarım ve üretim süreçlerini kavrayarak oluşabilecek olumsuzluklara karşı etkin bir çözüm geliştirebilme. Ürettiği çalgı/çalgıları sanatsal bir bakış açısıyla özgün yapıtlara dönüştürebilme.

Dersin İçeriği

Seramik malzemeden yapılması planlanan müzik aletleri ve kullanılan malzemeleri tanıtılması. Seramik malzemeden vurmalı çalgıların ve üretiminde kullanılan malzemelerin tanıtılması. Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen çalgının belirlenmesi ve tasarımına yönelik fikirler geliştirilmesi. Seramik malzemeden üretilmesi planlanan vurmalı, üflemeli telli çalgıların tasarımlarının, üretim aşamasının planlanması ve geliştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Seramik Malzeme ve Ses İlişkisi, Firdevs Müjde Gökbel, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mart 2019. Seramik Müzik Aletleri, Alp Çam, Gülce Alaybek, Sema Okan, Sanat Art Dergisi No 23 Kasım, Aralık 2007.

Notlar

Konu ile ilgili araştırma makaleleri. İnternet veri tabanlı kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik malzemeden yapılması planlanan müzik aletleri ve kullanılan malzemeleri tanır.
ÖÇ02 Seramik malzemeden vurmalı çalgıları ve üretiminde kullanılan malzemeleri tanır.
ÖÇ03 Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen çalgının belirlenmesi ve tasarımına yönelik fikirler geliştirir.
ÖÇ04 Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen vurmalı çalgının tasarım ve üretim aşamalarını planlar.
ÖÇ05 Seramik malzemeden üretilmesi planlanan vurmalı çalgının tasarımını ve üretim ile ilgili süreçlerini kavrar.
ÖÇ06 Seramik malzemeden oluşturulan vurmalı çalgının üretim aşamasını ve oluşabilecek olumsuzlukları nasıl çözebileceğini kavrar.
ÖÇ07 Seramik malzemeden üflemeli/telli çalgıların ve üretiminde kullanılan malzemelerin tanır.
ÖÇ08 Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen üflemeli/telli çalgının belirlenmesi ve tasarımına yönelik fikirler geliştirir.
ÖÇ09 Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen üflemeli/telli çalgının tasarım ve üretim aşamalarını planlar.
ÖÇ10 Seramik malzemeden üretilmesi planlanan üflemeli/telli çalgının tasarımını ve üretim ile ilgili süreçlerini kavrar.
ÖÇ11 Seramik malzemeden oluşturulan üflemeli/telli çalgının üretim aşamasını ve oluşabilecek olumsuzlukları nasıl çözebileceğini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Yapımı ve Uygulamaları 1. Seramik malzemelerden dönem içerisinde yapılacak olan müzik aletlerinin tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Yapımı ve Uygulamaları. 2 Vurmalı Çalgılar Seramik malzemeden vurmalı çalgıların ve üretiminde kullanılan malzemelerin tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Seramik Malzemelerden Üretilmek Üzere Vurmalı Çalgı Seçimi ve Tasarımı Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen çalgının belirlenmesi ve tasarımı ile ilgili bilgilerin aktarılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Seramik Malzemeden Üretilecek Vurmalı Çalgının Tasarım Aşaması. Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen vurmalı çalgının tasarımının incelenmesi ve üretim aşamalarının planlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Seramik Malzemeden Üretilecek Vurmalı Çalgının Tasarım ve Üretim Aşamaları. Seramik malzemeden üretilmesi planlanan vurmalı çalgının tasarımını ve üretim ile ilgili süreçlerinin gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Seramik Malzemeden Üretilecek Vurmalı Çalgının Üretim Aşaması. 1 Seramik malzemeden oluşturulan vurmalı çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
7 Seramik Malzemeden Üretilecek Vurmalı Çalgının Üretim Aşaması. 2 Seramik malzemeden oluşturulan vurmalı çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
8 Ara Sınav Proje/Tasarım Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Yapımı ve Uygulamaları. Üflemeli ve Telli Çalgılar Seramik malzemeden oluşturulan üflemeli ve telli müzik aletlerinin yapımında kullanılan malzemelerin tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Seramik Malzemelerden Üretilmek Üzere Üflemeli/Telli Çalgı Seçimi ve Tasarımı. Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen çalgının belirlenmesi ve tasarımı ile ilgili bilgilerin aktarılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Tasarım Aşaması. Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen Üflemeli/Telli çalgının tasarımının incelenmesi ve üretim aşamalarının planlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası
12 Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Tasarım ve Üretim Aşamaları. Seramik malzemeden üretilmesi planlanan Üflemeli/Telli çalgının tasarımını ve üretim ile ilgili süreçlerinin gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
13 Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Üretim Aşaması. 1 Seramik malzemeden oluşturulan Üflemeli/Telli çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
14 Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Üretim Aşaması. 2 Seramik malzemeden oluşturulan Üflemeli/Telli çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
15 Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Üretim Aşaması. 3 Seramik malzemeden oluşturulan Üflemeli/Telli çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje-Tasarım Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje-Tasarım Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS