Genel Bilgi
Kod | TE337 |
Ad | Edebiyat Akımları I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı edebiyat akımı kavramını açıklamak, klasisizmle başlayan edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebeplerini, özelliklerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Edebiyat akımı kavramı, klasisizm, realizm, naturalizm, parnasizm hakkında bilgi, Batıda edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebepleri, romantizmin ortaya çıkış sebepleri, özellikleri, temsilcileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yazın Akımları Özel Sayısı Moliere Cimri Goethe Genç Werther'in Acıları Flaubert Madam Bovary
Notlar
Yazın Akımları Özel Sayısı Moliere Cimri Goethe Genç Werther'in Acıları Flaubert Madam Bovary
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edebiyat akımı kavramı hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ02 | Batıda edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebeplerini açıklar. |
ÖÇ03 | Klasisizm hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ04 | Romantizmin ortaya çıkış nedenlerini, özelliklerini ve temsilcilerini açıklar. |
ÖÇ05 | Realizm hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ06 | Naturalizm hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ07 | Parnasizm hakkında bilgi sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat akımı kavramı, Batıda edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebepleri. | Yazın Akımları Özel Sayısı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Klasisizm; akımın ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri,özellikleri. | Edebi Akımlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Klasik akımın özellikleri. | Klasik Akım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Klasik akımı temsil eden bir edebi metnin çözümlenmesi; değerlendirme. | Moliere, Cimri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Romantizm; akımın ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri, özellikleri. | Yazın Akımları Özel Sayısı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Romantizmin özellikleri. | Romantizm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Romantizmi temsil eden bir edebi metnin çözümlenmesi; değerlendirme. | Goethe, Genç Wertherin Acıları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Realizm; realizmin ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri, özellikleri. | Yazın Akımları Özel Sayısı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Realizmin özellikleri. | Yazın Akımları Özel Sayısı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Realizmi temsil eden bir edebi metnin çözümlenmesi; değerlendirme. | Flaubert, Madame Bovary | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Naturalizm; naturalizmin özellikleri, realizmden ayrılan tarafları. | Yazın Akımları Özel Sayısı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Parnasizm; Parnasizmin özellikleri. | Edebi Akımlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Uygulama I (Metin Analizi I) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uygulama II (Metin Analizi II) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |