TE407 Yeni Türk Edebiyatı VII

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE407
Ad Yeni Türk Edebiyatı VII
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Cumhuriyet Dönemi Türk şiir hareketlerini öğretmek, Türk şiirinin gelişim çizgisi içinde Yedi Meşale, Garip, toplumcu gerçekçi şiir ve İkinci Yeni hareketlerinin yeri ve önemini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Cumhuriyete girerken Türk şiirinin genel görünümü, Yedi Meşale topluluğu; Garip hareketi, hareketin ortaya çıkış sebepleri, tarihçe, kurucuları, Garip önsözünün çözümlenmesi; Garip hareketinin ilkeleri, Garip hareketinin özellikleri, Garip şiiri örneklerinin analizi, toplumcu gerçekçi şiir; temsilcileri; özellikleri, İkinci Yeni şiir hareketi; hareketin ortaya çıkış sebepleri, tarihçe, öncüler, hareketin edebiyat dünyasındaki yankıları, İkinci Yeni şiirinin özelikleri, İkinci Yeni şiirinde anlam sorunsalı, İkinci Yeni şiirinde biçimsel ve dilsel sapmalar, İkinci Yeni şiiri örneklerinin analizi, İkinci Yeniden sonra Türk şiiri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı Orhan Veli Bütün Şiirler Alaattin Karaca İkinci Yeni Poetikası

Notlar

Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı Orhan Veli Bütün Şiirler Alaattin Karaca İkinci Yeni Poetikası


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Milli Edebiyat şiiri ile Cumhuriyet dönemi şiiri arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ02 Cumhuriyet devriminin yeni şiir hareketlerindeki rolünü açıklar.
ÖÇ03 Yedi Meşale topluluğu hakkında bilgi sunar.
ÖÇ04 Garip şiirinin Türk şiirindeki yeri ve önemini açıklar.
ÖÇ05 Toplumcu gerçekçi şiiri hakkında bilgi sunar.
ÖÇ06 İkinci Yeni hareketinin Türk şiirine getirdiği yenilikleri açıklar.
ÖÇ07 İkinci Yeninin Batı şiiriyle ilişkisini belirtir.
ÖÇ08 1970 sonrası Türk şiirinin genel sorunlarını belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Cumhuriyete girerken Türk şiirinin genel görünümü. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Yedi Meşale topluluğu; kuruluş, ilkeler ve şiir çözümlemeleri Varlık Dergisi Yedi Meşale Özel Sayısı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Garip hareketi, hareketin ortaya çıkış sebepleri, tarihçe. Hakan Sazyek, Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirnde Garip... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kurucular, Garip Önsözünün çözümlemesi; Garip hareketinin ilkeleri. Orhan Veli, Bütün Şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Garip hareketinin özellikleri, Garip şiiri örneklerinin analizi. Orhan Veli, Bütün Şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Garip şiiri örneklerinin analizi. Orhan Veli, Bütün Şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Toplumcu gerçekçi şiir; temsilciler; özellikler. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İkinci Yeni şiir hareketi; hareketin ortaya çıkış sebepleri, tarihçe. Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Öncüler, hareketin edebiyat dünyasındaki yankıları, İkinci Yeni şiirinin özelikleri. Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İkinci Yeni şiirinde anlam sorunsalı. Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İkinci Yeni şiirinde biçim ve dilsel sapmalar. A. Karaca, İkinci Yeni Poetikası, A. Bezirci, İkinci Yeni Olayı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İkinci Yeni şiiri örneklerinin analizi. Ece Ayhan, Cemal Süreya, Edip Cansever örnek şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Uygulama I (Metin Analizi I) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Uygulama II (Metin Analizi II) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS