Genel Bilgi
Birim | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU |
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ PR. | |
Kod | UAI102 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL GÜNERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL GÜNERİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sibel Güneri Ders Notları
Notlar
YÖK yayınları (komisyon) Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi 1/1,1/2 Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin yakın tarihini bilir. |
ÖÇ02 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Yirminci yüzyılda yaşanan siyasi, kültürel ve sosyo-ekonomik konulardaki önemli tarihsel, gelişmelerin günümüzü olan etkililerini açıklar. |
ÖÇ04 | Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olur. |
ÖÇ05 | Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunlarını ve bu sorunların kaynaklarını açıklar |
ÖÇ06 | Tarihsel süreçte, Türkiyenin geçmiş ve bugünü arasındaki degişim ve gelişimini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk İnkılabının Stratejisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyasal Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hukuk Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ekonomik Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye'nin Jeopolitik durumu | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |