KON269 Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KON269
Ad Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ZAFER BUZCU


Dersin Amacı

Seyahat işletmelerine ilişkin temel bilgileri öğretmek, seyahat acentaları ve tur operatörlerinin hizmet ve ürünlerine ilişkin bilgiler vermek

Dersin İçeriği

Seyahat acentaları, tur operatörleri ve turlar hakkında bilgi vermek

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Seyahat Acentacılığı Ve Tur Operatörlüğü İlkeler ve Yönetim (Yazar: Mahmut Demir (2017), Detay Yayıncılık).

Notlar

Seyahat Acentacılığı Ve Tur Operatörlüğü (Yazar: İrfan Mısırlı (2014), Detay Yayıncılık)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seyahat Kavramı, Seyahatin ve Seyahat Acentalarının Tarihçesini kavrar
ÖÇ02 Turizm ve Seyahat Endüstrisi konusunu kavrar.
ÖÇ03 Türkiyede Turizm ve Seyahat Acentaları konusunu kavrar.
ÖÇ04 Turizmde Dağıtım Sisteminde Seyahat Acentalarının Yerini kavrar.
ÖÇ05 Seyahat Acentalarının Sınıflandırılması, Yönetimi ve Organizasyonu konusunu açıklar.
ÖÇ06 Seyahat Acentalarının Faaliyetleri ve Düzenledikleri Tur Çeşitlerini kavrar
ÖÇ07 Seyahat Acentalarının Kurulması ve Örgütlenmesi, Seyahat Acentaları ile ilgili Mevzuatı kavrar.
ÖÇ08 Paket Tur Kavramını, Tarihçesini, Çeşitlerini ve Fiyatlandırmasını kavrar
ÖÇ09 Tur Operatörlerinin Fonksiyonlarını açıklar ve Tur Operatörlerini sınıflandırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seyahat Kavramı, Seyahatin ve Seyahat Acentalarının Tarihçesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
2 Turizm ve Seyahat Endüstrisi Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Türkiyede Turizm ve Seyahat Acentaları Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Turizmde Dağıtım Sistemi ve Dağıtım Sisteminde Seyahat Acentalarının Yeri Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Seyahat Acentalarının Sınıflandırılması, Yönetimi ve Organizasyonu Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Seyahat Acentalarının Kurulması Ve Örgütlenmesi, Seyahat Acentaları ile ilgili Mevzuat Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
7 Seyahat Acentalarının Örgütlenmesi, TÜRSAB, Uluslararası Seyahat Örgütleri Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seyahat Acentalarının Faaliyetleri ve Düzenledikleri Tur Çeşitleri Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
10 Tur Operasyonları ve Tur Örnekleri Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 Tur Operatörleri ve Tur Toptancılarının Faaliyetleri ve Özellikleri Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
12 Tur Operatörlerinin Fonksiyonları ve Tur Operatörlerinin Sınıflandırılması Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
13 Paket Tur Kavramı, Tarihçesi, Çeşitleri, Fiyatlandırması Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
14 Havayolu biletçiliği Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Ödev ve seyahat acentaları teknik gezi Kitabın ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Teknik gezi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav