KON268 Kat Hizmetleri Yönetimi

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KON268
Ad Kat Hizmetleri Yönetimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. OYA YILDIRIM


Dersin Amacı

Öğrencilere kat hizmetleri yönetimi konusunda teorik ve pratik beceriler kazandırmak.

Dersin İçeriği

Kat hizmetleri yönetiminin temelleri, kat hizmetleri departmanının diğer departmanlarla ilişkileri, kat hizmetleri çalışanları, kat hizmetleri çalışanlarının organizasyon içindeki pozisyonları, iş tanımları, kat hizmetleri takım çalışmasının ana avantajları, materyal planlama: ekipman ve malzeme yönetimi, kat hizmetleri kimyasalları ve kullanımı, malzeme ve ekipman temizliği, otel kat hizmetleri departmanının günlük yönetimi, kat hizmetleri departmanının diğer departmanlarla raporları, müşteri odası temizliği, temizlik ve bakım, yüzme havuzu operasyonları ve yönetimi, su kimyasalı, haşere kontrolü, otel odalarında güvenlik, büyük otellerde çamaşırhane ekipmanları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kozak, Meryem Akoğlan. (2017). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.

Notlar

Kozak, Meryem Akoğlan, Çiçek, Dönüş. (2019). Kat Hizmetleri Uygulamaları El Kitabı, Detay Yayıncılık, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kat hizmetleri departmanının diğer departmanlarla ilişkisini açıklar..
ÖÇ02 Kat hizmetleri departmanında planlama konularını açıklar.
ÖÇ03 Kat Hizmetleri departmanında işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini açıklar.
ÖÇ04 Kat hizmetleri departmanında kontrol sürecini açıklar.
ÖÇ05 Kat hizmetleri departmanında bütçeleme sürecini açıklar.
ÖÇ06 Kat hizmetleri departmanında hijyen ve temizlik süreçlerini kavrar.
ÖÇ07 Kat hizmetleri departmanında kullanılan malzemeleri sıralar.
ÖÇ08 Kat hizmetleri departmanında güvenlik konularını açıklar.
ÖÇ09 Kat hizmetleri departmanında çamaşırhane yönetimini kavrar.
ÖÇ10 Konuk odasının temizlenme sürecini uygular.
ÖÇ11 VIP konuk odasının temizlenme sürecini uygular.
ÖÇ12 Oda dekorasyonunda dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kat Hizmetlerinin Tanımı, Organizasyonu ve Personel İşleri Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Kat Hizmetleri Departmanında Planlama ve Bilgi Akışı Süreci Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Kat Hizmetleri Yönetiminde İşlerin Organize Edilmesi ve Programlanması Süreci Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Kat Hizmetleri Departmanında Kontrol Süreci Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Kat Hizmetleri Departmanında Bütçeleme Süreci Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Kat Hizmetleri Departmanında Hijyen ve Temizlik Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Kat Hizmetleri Departmanında Kullanılan Malzemeler ve Oda Dekorasyonu Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kat Hizmetleri Departmanında Güvenlik Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Kat Hizmetleri Departmanında Çamaşır Hizmetleri ve Çamaşırhane Yönetimi Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Kat hizmetleri yönetimi uygulama 1 Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Kat hizmetleri yönetimi uygulama 2 Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Kat hizmetleri yönetimi uygulama 3 Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Kat hizmetleri yönetimi uygulama 4 Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Kat hizmetleri yönetimi uygulama 5 Kitabın ilgili bölümlerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav