KON284 Pazarlama Yönetimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KON284
Ad Pazarlama Yönetimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. OYA YILDIRIM


Dersin Amacı

Pazarlamada kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi incelemek, sosyal, politik, ekonomik, teknolojik ve rekabet çevrelerinin kendi içlerindeki ilişkileri, bunların pazarlama faaliyetlerine etkileri ve pazarlama stratejileri içerisindeki yerleri ve önemlerini analitik bir yaklaşımla ele almak amaçlanmıştır. Böylece, pazarlamanın yalnızca pazarlama ve satış departmanları açısından taktik ve operasyonel işlev ve önemleri değil, aynı zamanda en üst yönetim düzeyindeki stratejik rolünü önce tanımlayıcı düzeyde daha sonra da problem çözme düzeyinde aktarmak hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Pazarlama sisteminin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, pazarlama kavramı, pazarlama birimleri ve işleyişleri, pazarlama stratejileri ve planlama, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışı, ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Nakip, Mahir, Varinli, İnci, Gülmez, Mustafa. (2012). Güncel pazarlama yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlamanın temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Pazarlamanın gelişim sürecini kavrar.
ÖÇ03 Pazarlamanın makro ve mikro çevresini tanır ve açıklar.
ÖÇ04 Pazarlama stratejisi, pazar stratejisi, pazarlama planı ve pazarlama programı arasındaki farkları anlar.
ÖÇ05 Pazar bölümlemesinin ve konumlandırmanın ne olduğunu ve ürün pazarlarının alt pazarlara nasıl ayrıldığını kavrar.
ÖÇ06 Satın alma karar sürecini ve ekonomik ihtiyaçların satın alma karar sürecine etkisini açıklar.
ÖÇ07 Pazarlama bilgi sistemini ve işletmeler için önemini kavrar.
ÖÇ08 Pazarlama araştırmasının önemini ve sürecini kavrar.
ÖÇ09 Yeni ürün geliştirme sürecini ve ürün yaşam döngülerinin strateji planlamasına etkisini açıklar.
ÖÇ10 Pazarlama iletişimi ve tutundurma karması elemanlarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlamanın tanımı, kapsamı, gelişimi. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Makro ve mikro pazarlama çevresi. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Pazar bölümlemesi, hedef pazar seçimi ve konumlandırma. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Stratejik planlama ve pazarlama planlaması. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Pazarlar ve tüketici davranışının esasları Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Pazarlama araştırmaları ve pazarlama bilgi sistemi. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Pazarlama araştırmaları ve pazarlama bilgi sistemi. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ürün geliştirme. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Fiyatlandırma politikaları. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dağıtım kanalı ve lojistiği. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tutundurma faaliyetleri. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İnternet pazarlamacılığı. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
14 Hizmet pazarlaması. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Uluslararası pazarlama ve etik. Kitaptaki ilgili bölümü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav