Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim kavramı, önemi; iletişim süreci, iletişim türleri, sözlü, sözsüz iletişim; dinleme becerileri, telefonda iletişim.
Dersin İçeriği
Konaklama işletmelerinin farklı birimlerinde ihtiyaç duyulan karşılıklı konuşma ve kelimeler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yatkın, Ahmet (2015), Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Öğretim elemanı ders notları, sunular ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim kavramını tanımlar ve türlerini sıralar |
ÖÇ02 | İletişimin yönetim bilimindeki yerini kavrar |
ÖÇ03 | İletişimin özelliklerini ve sürecini hatırlar |
ÖÇ04 | Etkili sözlü ve sözsüz iletişimi uygular |
ÖÇ05 | Etkili dinleme becerilerini geliştirir. |
ÖÇ06 | Etkili telefonda iletişimi uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş İletişimine Giriş | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
2 | İletişim ve Yönetimi | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | İletişimin Özellikleri | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | İletişim Süreci | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | İletişim Sürecinin Öğeleri-1 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | İletişim Sürecinin Öğeleri-2 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | İletişim Sürecinin Öğeleri-3 | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletişim Türleri | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Sözlü İletişim | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Dinleme Becerileri | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Sözsüz İletişim | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Rol Oynama, Tartışma |
13 | Yazılı İletişim | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Telefonda İletişim | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Rol Oynama |
15 | Etkili İletişimde Giyim | Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |