KON290 Ziyafet ve Banket Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KON290
Ad Ziyafet ve Banket Yönetimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. OYA YILDIRIM


Dersin Amacı

Otel işletmelerinde ziyafetin yeri ve önemi, ziyafet personelinin görevleri, ziyafetlerde ön hazırlık çalışmaları, ziyafetin organizasyonu ve ziyafet menüsü hakkında bilgi aktarmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ziyafet bölümü organizasyonu, ziyafet satışı, ziyafet rezervasyonu, ziyafetin planlanması, ziyafet organizasyonunun yönetimi ve ziyafetlerde protokol.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sevinç, Nilgün. (2004). Ziyafet ve İkram Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara

Notlar

Yılmaz, Yaşar. (2012). Ziyafet Organizasyonu ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ziyafeti tanımlar, otel işletmelerinde ziyafetin yeri ve önemini açıklar.
ÖÇ02 Küçük partiler, kokteyler, çay patileri, nişan düğün ziyafetleri, protokol yemekleri gibi ziyafet türlerini açıklar.
ÖÇ03 Banket personelinin özelliklerini ve görevlerini açıklar.
ÖÇ04 Ziyafet çeşitlerini sıralar, özelliklerini açıklar.
ÖÇ05 Ziyafet satış ve rezervasyon sürecini açıklar.
ÖÇ06 Ziyafetin planlanması ve ön hazırlık sürecini açıklar.
ÖÇ07 Ziyafet salonunun düzenlenmesi sürecindeki aşamaları sıralar.
ÖÇ08 Fransız servisi, İngiliz servisi, Amerikan servisi, Türk usulü servis ve büfe servisinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ09 Ziyafet organizasyonunun yönetimini açıklar.
ÖÇ10 Menü planlamasında dikkat edilmesi gereken etkenleri açıklar.
ÖÇ11 Sofra protokolü ve protokol servis kurallarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Otel işletmelerinde ziyafetin tanımı, yeri ve önemi. Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Catering ve Ziyafet ilişkisi Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ziyafet bölümünün organizasyon yapısı ve önemi Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ziyafet çeşitleri Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ziyafet satışı Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ziyafet rezervasyonu Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ziyafetin planlanması ve ön hazırlık Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ziyafet salonunun düzenlenmesi Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ziyafetlerde servis türleri ve metodları Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ziyafet organizasyonunun yönetimi Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ziyafet menüsü Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ziyafetlerde protokol Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ziyafetlerde hijyen ve sanitasyonun önemi Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ziyafet Bütçesi Kitabın ilgili bölümünü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav