Genel Bilgi
Birim | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU |
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ PR. | |
Kod | KON447 |
Ad | Rekreasyon Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ZAFER BUZCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ZAFER BUZCU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Turizm boş zamanların belli bir biçimde değişik aktivitelerle değerlendirilmesidir. Yani özünde turizm eğlenme ve zevk amacı olan, belirli bir ücreti ve zamanı gerektiren, dinlenmek, kendini yenilemek ve tatil geçirmek amacıyla yapılan faaliyetlerdir. Bu durumun bilincine varan turizm işletmeleri rekreasyon ve animasyon faaliyetlerine ağırlık vermeye başlamışlardır. Bu gerçeklerden hareketle dersin asıl amacı rekreasyon ve animasyon hizmetleri ile ilgilenecek olan turizmcilere temel bilgilere ve rekreasyon ve animasyon faaliyetleri ile ilgili örnek uygulamalara yer vermektir.
Dersin İçeriği
Rekreasyon ve animasyon kavramını, çeşitlerini ve özelliklerini, turizm işletmelerinde rekreasyon ve animasyon faaliyetlerinin planlanması ve uygulanmasını öğretmek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Boş Zaman Ve Rekreasyon Yönetimi Örnek Animasyon Uygulamaları (Yazarlar: Necdet Hacıoğlu, Ayhan Gökdeniz, Yakup Dinç (2017), Detay Yayıncılık)
Notlar
Her Yönüyle Rekreasyon (Yazarlar: Faik Ardahan, Tevfik Turgut, Ayşe Kaplan Kalkan(2016), Detay Yayıncılık), Boş Zaman Ve Rekreasyon Yönetimi (Yazarlar: Tuba SEVİL, K.Yıldırım ŞİMŞEK, Hakan KATIRCI, V.Onur ÇELİK, M.Ali ÇELİKSOY (T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2497).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Turizm Kavramlarını ve Boş Zamanla İlgili Temel Kavramları kavrar. |
ÖÇ02 | Rekreasyon Kavramı konusunu kavrar. |
ÖÇ03 | Rekreasyon ve Turizm İlişkisini açıklar. |
ÖÇ04 | Rekreasyon Faaliyetlerini Sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Rekreasyon faaliyetlerinin planlanmasını kavrar. |
ÖÇ06 | Rekreasyon Uygulamalarında Liderlik kavramı konusunu açıklar. |
ÖÇ07 | Animasyon Kavramı konusunu kavrar. |
ÖÇ08 | Animasyon Yönetimi ve İşletmeciliğini açıklar. |
ÖÇ09 | Rekreasyon ve Animasyonun Dünya Boyutunu açıklar. |
ÖÇ10 | Rekreasyon ve Animasyon Etkinliklerinin uygulanmasını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Turizm Kavramları ve Boş Zamanla İlgili Temel Kavramlar | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Rekreasyon Kavramı | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Rekreasyon ve Turizm İlişkisi | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Rekreasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılması | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
5 | Rekreasyon Planlaması | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
6 | Rekreasyon Uygulamalarında Liderlik | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
7 | Animasyon Kavramı | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Animasyon Yönetimi ve İşletmeciliği | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Animasyon Oyunları | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Rekreasyon ve Animasyonun Dünya Boyutunun İncelenmesi | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Uygulamalı Rekreasyon ve Animasyon Etkinlikleri 1 | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Uygulamalı Rekreasyon ve Animasyon Etkinlikleri 2 | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Uygulamalı Rekreasyon ve Animasyon Etkinlikleri 3 | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulamalı Rekreasyon ve Animasyon Etkinlikleri 4 | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |