Genel Bilgi
Kod | TTS434 |
Ad | Kalıp Hazırlama Teknikleri 6 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler, sanat akımlarına göre oluşturulan giysilerin kalıp özellikleri bilir ve bu modellerden yola çıkarak yeni giysi tasarımları oluşturur ve kalıplarını çıkarabilir.
Dersin İçeriği
Sanat akımlarına göre giysi kalıp özellikleri ve model uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Gombrich, Ernst H. Sanatın Öyküsü. Çev. Erol Erduran ve diğer. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2004. Martin, Richard. Fashion and Surrealism. Londra: Thames and Hudson, 1989. Martin, Richard. Cubism and Fashion. New York: The Metropolitan Museum of Art, 1999. Pass, Victoria R. Strange Glamour: Fashion and Surrealism in the Years between World Wars. Yayımlanmamış Doktora Tezi. New York: Rochester Üniversitesi, 2011.
Notlar
Kalıp ders notu, Özüdoğru, Ş. (2013). "Modern Sanat Akımları ve Moda", İdil Dergisi, '2 (6), s: 211-238.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, sanat akımlarını bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, sanat akımlarına göre giyilen giysilerin kalıp çizimi yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, sanat akımlarından esinlenerek giysi tasarlar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, sanat akımlarından esinlenerek tasarladığı giysilerin kalıplarını çıkarır. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, sanat akımlarına göre oluşturulan giysilerin kalıp özellikleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sanat akımlarından Rönesans ve giysileri hakkında bilgi verme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanat akımlarından Maniyerizm ve giysileri hakkında bilgi verme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sanat akımlarından Rokoko ve giysileri hakkında bilgi verme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sanat akımlarından Romantizm ve Realizm ve giysileri hakkında bilgi verme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanat akımlarından Empresyonizm, Ekspresyonizm, Dadaizm ve giysileri hakkında bilgi verme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Sanat akımlarından Fovizm, Fütürizm ve Soyut Resim ve giysileri hakkında bilgi verme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav içain kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rönesans , Rokoko ve Maniyerizm Sanat akımlarına göre oluşturulan giysilerin kalıp özellikleri ve çizimleri | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Romantizm ve Realizm Sanat akımlarına göre oluşturulan giysilerin kalıp özellikleri ve çizimleri | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Empresyonizm, Ekspresyonizm ve Dadaizm Sanat akımlarından esinlenerek giysi tasarlama ve kalıplarını çıkarabilme | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Puantalizm Sanat akımlarından esinlenerek giysi tasarlama ve kalıplarını çıkarabilme | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kubizm Sanat akımından esinlenerek giysi tasarlama ve kalıplarını çıkarabilme | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Fovizm, Fütürizm ve Soyut Sanat Sanat akımlarından esinlenerek giysi tasarlama ve kalıplarını çıkarabilme | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Farklı sanat akımlarından esinlenerek giysi tasarlama ve kalıplarını çıkarabilme | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |