Genel Bilgi
Kod | BL131 |
Ad | Temel Elektronik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Meslek yaşamları boyunca tasarlayacakları elektronik kart tasarımı ile ilgili temel elektronik bilgisinin edinmesine katkı sağlar.
Dersin İçeriği
Yarıiletkenler ve yarıiletken devre elamanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış temel elektronik ders notları
Notlar
Basılmamış temel elektronik notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektronikte yaygın olarak kullanılan diyot ve transistör elemanları ile bu elemanların kullanıldığı devreleri tanımak. |
ÖÇ02 | Silisyum ve germanyum elementlerinin özelliklerini tanıma. |
ÖÇ03 | Bir p n jonksiyonu oluşturarak yapı özelliklerini tarif etme ve besleme. Silisyum ve germanyum diyotları ayırt etme. |
ÖÇ04 | Çeşitli diyot devrelerinin çalışmasını açıklama. Özel diyotların özelliklerini açıklama. |
ÖÇ05 | Doğrultucu devreleri ile ilgili hesaplamaları yapma. |
ÖÇ06 | Transistör ve Yükselteçler ile ilgili pratik hesaplamaları yapma. |
ÖÇ07 | Transistörü anahtar elemanı olarak kullanır. |
ÖÇ08 | Transistörlü yükselteç devreleri kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aktif ve Pasif devre elemanlarını tanıma, Pasif devre elemanlarından Direnç ve Kondansatörlerin yapıları,çeşitleri, kodlamaları ve hesap yapma | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
2 | Pasif devre elemanlarından Bobin ve Transformatörlerin yapıları,çeşitleri, kodlamaları ve hesap yapma | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
3 | Yarı iletken teknolojisi, Diyotlar ve diyot karakteristikleri,Diyot direnci, Diyot çeşitleri, Diyot kodlamaları, Diyotların test edilmesi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
4 | Diyotlar ile ilgili pratik uygulamalar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
5 | Güç kaynakları, Doğrultucular, Filtre devresi,Gerilim Regülatörleri, Kırpıcılar, Kenetleyiciler, Gerilim Çoklayıcılar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
6 | Transistörler, Transistörün bağlantı çeşitleri, karakteristiği, katalogdan okunması ve test edilmesi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
7 | Transistörlerin polarmalandırması, Alan Etkili Transistörler (FET) ve çeşitleri (JFET,MOSFET,MESFET), test edilmesi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Güç Kontrol elemanları, Tristör, Triyak, Diyak, SCS,SUS,UJT,PUT | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
10 | Amplifikatörler, Amplifikatörlerin yapısı, sınıflandırılması ve temel özellikleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
11 | Transistörlü Amplifikatörler | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Operasyonel Amplifikatörler (OPAMP) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Transistör ve amplifikatörler ile ilgili pratik uygulamalar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
14 | Osilatörler, Osilatörlerin temelleri ve çeşitleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
15 | Osilatörler, Osilatörlerin temelleri ve çeşitleri uygulaması | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |