Genel Bilgi
Kod | IST132 |
Ad | Havalandırma Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AYŞE ÇİÇEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AYŞE ÇİÇEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere, havalandırma sistemlerinin montajını yapmak için gerekli olan yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Havalandırmaya giriş, Havalandırma sistem elemanları, Havalandırma kanallarının tasarımı, Havalandırma uygulamaları, Kanal ve bağlantı elemanlarının yapımı,Test, ayar ve dengeleme, Ses ve Akustik.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) R.Yamankaradeniz, İ.Horuz, S.Coşkun, Ö.Kaynaklı, N.Yamankaradeniz, İklimlendirme Esasları ve Uygulamaları, Dora Yayıncılık, 2012. 2) Hüseyin Bulgurcu, Havalandırma Tesisatı, Makina Mühendisleri Odası Yayınları, No: 650, 2016.
Notlar
M.Bilgili, E.Şimşek, Y.Polat, A.Yaşar, Havalandırma Sistemleri Ders Notları, Adana Meslek Yüksekokulu Yayınları, No:17, 2005.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Havalandırma sistem elemanlarının seçimini yapar. |
ÖÇ02 | Havalandırma sistem elemanlarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Havalandırma sistem elemanlarının montajını yapar. |
ÖÇ04 | Havalandırma kanalı imalatı yapar. |
ÖÇ05 | Havalandırma kanallarının montajını yapar. |
ÖÇ06 | Havalandırma kanallarının yalıtımını yapar. |
ÖÇ07 | Havalandırma sistemlerinde ölçüm yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Havalandırmaya giriş | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Havalandırma sistem elemanları(1) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Havalandırma sistem elemanları(2) | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Havalandırma kanallarının tasarımı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dış hava miktarı tayini | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Kanal hesapları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Kanallarda toplam basınç kaybı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kanal boyutlandırılması ve hesap yöntemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Kanal sisteminde ekonomi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Havalandırma uygulamaları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kanal ve bağlantı elemanlarının yapımı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Test, ayar ve dengeleme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sistemin işletmeye alınması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ses ve akustik | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |