Genel Bilgi
Kod | YMOP317 |
Ad | Müzikli Diksiyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Aykan AYDIN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Şarkı diksiyonunun konuşma özelliklerinden farkının kavranması,Batı dillerinin konuşma özelliklerinin ve şarkı söyleme tekniğindeki önemli artikülasyon kurallarının öğrenilmesi ve uygulanması.
Dersin İçeriği
Farklı dillerden öğrencinin seviye ve ses rengine uygun olarak seçilmiş eserlerde dillerin farklı diksiyon özelliklerini,vurgu ve anlamlarını öğrenciye kavratacak uygulamalı çalışmalar yapılır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İtalyan,Alman,Fransız,Rus Opera eserlerinden repertuar notaları
Notlar
Şarkı diksiyonuyla ilgili basılmış yazılı kaynaklar,tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İtalyan dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. |
ÖÇ02 | Fransız dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. |
ÖÇ03 | Alman dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. |
ÖÇ04 | Rusça dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. |
ÖÇ05 | İngilizce dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. |
ÖÇ06 | Seslendirdiği eserle ilgili müzikalite yapma,doğru cümleleme ve artikülasyonu doğru kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Seslendirdiği eserin teması,müzik cümlelerinin anlam içeriği ile ilgili bilgi kazanır. |
ÖÇ08 | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Müzikli Diksiyon dersinin amacı ve hedefleriyle ilgili bilgi verilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | "Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma" -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
18 | "Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma" -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | "Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma" -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | "Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma" -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | "Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma" -5 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | "İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma" -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | "İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma" -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | "İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma" -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | "İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma" -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | "Başka batı müzik dillerinde bulgarca, çehçe, polonezce ect. söyleme özellikleri ve uygulama" -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | "Başka batı müzik dillerinde bulgarca, çehçe, polonezce ect. söyleme özellikleri ve uygulama" -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | "Başka batı müzik dillerinde bulgarca, çehçe, polonezce ect. söyleme özellikleri ve uygulama" -3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | "Başka batı müzik dillerinde bulgarca, çehçe, polonezce ect. söyleme özellikleri ve uygulama" -4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Final Sınavı Hazırlık Çalışmaları-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final Sınavı Hazırlık Çalışmaları-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final Sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |