Genel Bilgi
Kod | GRS218 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sürekli yenilenen ve gelişen teknoloji, grafik tabanlı bilgisayar programları ve çeşitli bilgisayar donanımları sayesinde grafik tasarım alanında çalışma yapmayı kolaylaştırmaktadır. Temel tasarım ve desen tekniklerini kullanarak tasarımını oluşturan öğrencinin, söz konusu yazılım ve donanımlardan yararlanarak bu tasarımı bilgisayar ortamına aktarabilmesi ve geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Temel çizim teknikleri, Temel tasarım bilgisi, Grafik tabanlı bilgisayar programlarının uygulamada kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Weill, A. (2007). Grafik Tasarım. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Barber, B. (2007). Çizimin Sırları, İleri Karakalem Teknikleri, Mira Yayıncılık. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık.
Notlar
Weill, A. (2007). Grafik Tasarım. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Barber, B. (2007). Çizimin Sırları, İleri Karakalem Teknikleri, Mira Yayıncılık. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teorik ve pratik tasarım bilgilerini birlikte kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Tasarımını uygulamaya geçirirken, bilgisayar donanım ve yazılımlarından faydalanmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Çizgisel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı bilgisayar programları yardımıyla tasarımını sayısal ortama aktarabilmeyi ve sonuçlandırmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Tasarımı sayısal ortamda uygularken karşılaşılan güçlükleri çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Teorik bilgi ile uygulama (pratik) bilgilerini örtüştürmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İlk proje üzerine sınıf içi tartışma, beyin fırtınası. Projenin her öğrenciye göre detaylandırılması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Temel grafik tasarım bilgilerinden ve ilk dönem edinilen teknik bilgilerden yararlanarak proje için eskiz çalışmalarının yapılması. Yapılan eskizlerin tartışma ortamında değerlendirilmesi. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Eskizlerin temel grafik tasarım bilgilerinden yararlanarak gözden geçirilmesi: Kompozisyon, renk, doku, anlamsal bütünlük, tipografi ve işlevsellik gibi konular üzerinden, sınıf içi tartışma yöntemiyle eskizlerin incelenmesi. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Projenin vektörel, piksel ve mizanpaj tabanlı bilgisayar programları yardımıyla bilgisayar ortamına geçirilmesi. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Projenin vektörel, piksel ve mizanpaj amaçlı bilgisayar programları yardımıyla bilgisayar ortamına geçirilmesi (devam). | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Projenin bilgisayar ortamına aktarılması kısmının sonuçlandırılması. Proje analizinin yapılması. Sınıf içi tartışma / değerlendirme çalışması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Projenin çoğaltılması çalışması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İkinci proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla ikinci projenin bilgisayar ortamına aktarılması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla ikinci projenin bilgisayar ortamına aktarılmasının ve uygulamasının sonuçlandırılması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Üçüncü proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Tartışma |
14 | Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılmasının ve uygulamasının sonuçlandırılması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama, Tasarlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama, Tasarlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |