GRS208 Çoksesli Koro

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS208
Ad Çoksesli Koro
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK


Dersin Amacı

Öğrencide bireysel toplu şarkı söyleme yetisinin geliştirilmesi. Çoksesli müziğin algılanması ve uygulanması. Türk ve dünya koro edebiyatından (kendi orijinal dilleriyle) seçkin eserlerin seslendirilmesi. Genel nota bilgisinin geliştirilip, müzikal dinamiklerin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Genel koro tekniklerinin gösterilmesi. Dünya koro edebiyatından seçkin örneklerin ve Türk Koro yapıtlarının tanıtılması, karşılaştırılması. Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerde dünya koro edebiyatına şekil veren yapıtlar hakkında öğrencilerde entelektüel kültür oluşturmak amaçlanmıştır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.

Notlar

Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel ve toplu şarkı okuma becerisi kazanır
ÖÇ02 Genel müzik bilgisi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Korolar hakkında genel bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Türk ve dünya koro edebiyatını tanır.
ÖÇ05 Çalgı kullanabilmede avantaja sahip olur
ÖÇ06 Bilgilerini öğretebilme, aktarabilme kabiliyeti kazanır
ÖÇ07 Korolara aktif olarak katılır
ÖÇ08 Koro kurabilme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müzik sanatı, genel bilgiler, nota, porte, sol anahtarı, sol- la sesi. Nota eğitimi ve toplu ses alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Bireysel ses sınırı tespit çalışması (sop-tenor-bas-alto). Fa-mi notası, ses alıştırmaları, doku-biçim-tür. ''Al Mendili'' - ''Madımak'': S.EGÜZ. Anlatım, alıştırmalar ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Yaşamda çokseslilik, entonasyon, re-do sesİ, ''Dostluk'': Z. AYDINTAN. Müzikal ayrıntılar ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Müzikte çokseslilik. Türler; Türk müziği, klasik batı, pop, caz müziği. Anlatım ve analiz yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Dönemler, Rönesans dönemi yorum ve stilleri ''Kış'': M.PRATERİU. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Barok Dönem Yorum ve Stilleri. ''Her Şey Ölümlüdür'': J.S.BACH. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Klasik dönem yorumu; ''Neşeye Şarkı'': L.W. BEETHOVEN. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Anlatım ve toplu söyleme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Romantik dönem; ''Bir Rüya Bu'': Fr. SCHUBERT. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Çağdaş Türk Müziği, ton-makam kavramı. Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Çağdaş Türk Müziği, ''Suda Balık Oynuyor'' Düz: E. TUĞCULAR. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Uluslararası sanat müziğinin tarihsel gelişimi. Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bilinen örneklerle senfoni, opera, konçerto, sonat, dinleti. Anlatım ve analiz yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Türk Müziği, ''Turnalar'' Düz: H. AKAY. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Bilinen örneklerle koro, oratoryo dinleti ve analizler. Bilgilerin genel tekrarı, eserlerin toplu seslendirilmesi. Anlatım ve analiz yapma, bilgilerin hatırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS